کد خبر 510397
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶

وزارت کشور مغرب از شناسایی و انهدام یک گروهک قاچاق مواد مخدر وابسته به داعش خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری موراکو ورلد نیوز، وزارت کشور مغرب روز گذشته (جمعه) در بیانیه ای اعلام کرد که یک گروهک قاچاق بین المللی مواد مخدر را در این کشور شناسایی و متلاشی کرده است.

بر اساس این بیانیه، باند تبهکاری مذکور دارای 4 عضو از جمله دو تبعه اروپایی است.

تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد که این گروهک علاوه بر قاچاق مواد مخدر، در زمینه پولشویی در شهرهای شمالی الناظور، الحسیمه و طنجه فعال بوده و با اعضای گروه تروریستی داعش مستقر در مرز عراق و سوریه نیز همکاری داشته است.

به گفته مصطفی خلفی وزیر ارتباطات و سخنگوی دولت مغرب، این کشور از سال 2002 تاکنون حدود 140 گروهک تروریستی را شناسایی و متلاشی کرده است. بر همین اساس، تنها در 9 ماهه نخست سال 2015، 15 گروهک تروریستی در مغرب متلاشی شده اند.

تاکنون صدها نفر از شهروندان مغرب و دیگر کشورهای همجوار از جمله تونس به گروه تروریستی-تکفیری داعش در عراق، سوریه و لیبی پیوسته اند.

کارشناسان می گویند که این افراد علاوه بر احتمال ارتکاب حملات تروریستی در کشورهای خود، به جذب نیرو برای داعش نیز مشغول هستند.

مقام های مغربی پیشتر اعلام کرده بودند که حدود یک هزار و 500 شهروند این کشور در حال حاضر با گروه های تروریستی در سوریه و عراق همکاری می کنند، 220 نفر به مغرب بازگشته و در زندان هستند و 286 نفر دیگر نیز کشته شده اند.

این کشور همچنین در سال های گذشته چندین بار صحنه بمب گذاری بوده که آخرین آنها به سال 2011 و شهر مراکش مربوط می شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس