کد خبر 510028
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲

قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: احزاب در دوره گذشته در انزوای کامل بوده و همواره مورد هجمه دولتمردان قرار گرفته اند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا شامگاه پنج‌شنبه در نشست خبری دفتر حزب اعتماد ملی استان خوزستان در اهواز اظهار کرد: این مردم هستند که تعیین می‌کنند چه کسی وارد مجلس شود و هیچ نهادی نباید به جای مردم تصمیم بگیرد.

وی با اشاره به تشکیل هیئت‌های اجرایی انتخابات تصریح کرد: در حقیقت ما در انتخابات یک مشکلی داریم که از همین روزها نیز نمایان شده و آن برخورد هیئت‌های نظارت و هیئت‌های اجرایی که مسئولان برگزارکننده انتخابات هستند، است و این مشکل چه در استان خوزستان و چه در کشور باید حل شود.

منتجب‌نیا با اشاره به اهمیت این مجلس عنوان کرد: ما حضور هاشمی رفسنجانی در مجلس خبرگان را به عنوان عامل تقویت مجلس خبرگان می‌دانیم، همچنین حضور سید حسن خمینی و دیگر شخصیت‌ها در انتخابات نیز موجب تقویت مجلس خبرگان می‌شود.

* رمز موفقیت آقای روحانی حمایت مقتدرانه اصلاح‌طلبان بود

وی ادامه داد: باید بدانیم که در سال 92 رمز موفقیت آقای روحانی حمایت بی‌چون و چرا و مقتدرانه اصلاح‌طلبان بود و اگر کناره‌گیری دکتر عارف نبود شاید این پیروزی حاصل نمی‌شد.

منتجب‌نیا در خصوص تعامل با لاریجانی رئیس مجلس اضافه کرد: آقای لاریجانی در مدیریت مجلس حسن تدبیر را به کار برده و توانسته نمایندگان افراطی را از یک چالش نجات دهد، لاریجانی در طیف اصولگراهاست که در عین رفاقت با ما رقابت سیاسی دارد.

وی با بیان اینکه اگر معتمدین مردم توسط فرمانداران انتخاب شوند نباید از سوی هیئت‌های نظارت به این شکل رد شوند، افزود: این آغاز خوبی نیست و نباید مردم را ناامید کرد بلکه باید تلاش شود اعتماد مردم را جلب کرد.

منتجب‌نیا با تاکید بر اینکه یکی از مشکلاتی که باید دولت آن را حل کند مقاومت‌های هرج و مرج طلبانه و قانون‌شکنانه است، ادامه داد: شاهد آن بودیم که نیروهای خودسر برخوردهای زشتی با شخصیت‌های ملی در نقاط مختلف کشور داشتند و مانع از برگزاری همایش‌ها و جلسات قانونی شده‌اند.

وی اظهار کرد: از رئیس جمهور خواستاریم که به ویژه در آستانه انتخابات، شجاعانه با این قانون‌شکنی‌ها برخورد و این مشکل را حل کند.

منتجب‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید فضا و احزاب برای حضور بانوان در صحنه کاندیداتوری فعال‌تر شود، افزود: ممکن است درصد بیشتری از 30 درصد در لیست اصلاح‌طلبان به بانوان تعلق گیرد اما باید خود بانوان در این خصوص تلاش کرده و از طرفی دیگر احزاب تلاش کنند که خانم‌ها در لیست‌های آنان قرار گیرند.

*تشکیل کمیته استانی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان

وی اضافه کرد: باید احزاب استان‌ها و شهرستان‌ها و فعالان سیاسی نسبت به تعیین کاندیدا تصمیم‌گیری کنند، البته این کمیته استانی توسط شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان تشکیل می‌شود.

منتجب‌نیا گفت: ترکیبی از چهره‌های ملی استان متشکل از هشت شخصیت ملی را برای تشکیل این کمیته در نظر گرفته‌ و از آنها دعوت شده و جلساتی نیز برگزار شده اما به هیچ‌وجه حق دخالت در سرنوشت انتخابات را نداریم.

مسئول شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در استان‌های خوزستان و لرستان خاطرنشان کرد: در دوره گذشته احزاب در انزوای کامل بوده و همواره مورد هجمه دولتمردان قرار گرفته اما اکنون دولتمردان احزاب را درک می‌کنند و درصد تقویت آنها هستند.

وی افزود: رئیس جمهور وعده‌های فراوانی به ملت داده و باید در خصوص وعده‌های خود در سیاست داخلی عمل کند.

منتجب‌نیا خاطرنشان کرد: دولت تلاش مطلوبی در این خصوص نکرده و نمی‌کند و صرفا باید فرهنگ تحزب در کشور را گسترش و آموزش داد.

*تقدیر از استاندار برای انتصابات اخیر زنان در خوزستان

قائم مقام حزب اعتماد ملی در بخش دیگری از سخنان خود به انتصابات اخیر زنان در خوزستان اشاره کرد و گفت: این انتصابات قابل تقدیر است، اینکه مشاهده می‌کنیم استاندار خوزستان به شعارهای رئیس جمهور و انتظارات مردم پاسخ مثبت داده و تعدادی از بانوان را در مدیریت استان منصوب کرده، جای قدردانی دارد.

منتجب‌نیا ادامه داد: از علمای استان تقاضا داریم که استاندار را بابت این اقدام که در راستای عدالت‌خواهی است تشویق کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس