کد خبر 509639
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۰

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از اختصاص 75 میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه اختصاص یافت.

به گزارش مشرق، اسمعیل کریم‌زاده عصر امروز در جلسه اصلاح الگوی کشت در زیر حوضه آبریز دریاچه ارومیه که در سالن جلسات ساختمان شماره یک جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: اصلاح الگوی کشت در استان آذربایجان غربی، به عنوان استانی که 35 درصد مردم آن در بخش کشاورزی اشتغال دارند مورد توجه قرار دارد.

وی بر تشکیل بانک اطلاعاتی جامع در این زمینه تاکید کرد و افزود: داشتن بانک اطلاعاتی جامع برای اجرای هر چه بهتر طرح‌های توسعه بخش کشاورزی حائز اهمیت بوده و سبب تسریع در اجرای این طرح‌ها می‌شود.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه، اذعان داشت: جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز وظایفی در راستای احیای دریاچه ارومیه دارد که در این خصوص امسال 75 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

این مسئول با اشاره به وظایف محموله به سازمان جهاد کشاورزی در راستای اجرای طرح‌های نجات‌بخشی دریاچه ارومیه، اظهار داشت: تغییر آبیاری سنتی به مدرن، زهکشی اراضی پایاب سدها و ارائه آموزش کشاورزان در خصوص صرفه‌جویی در مصرف آب از جمله این وظایف است.

کریم‌زاده با بیان اینکه بخش قابل توجهی از اراضی و باغات کشاورزی استان در حوضه آبریز دریاچه ارومیه واقع شده‌اند، تصریح کرد: با توجه به وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه، باید طرح‌ریزی اصولی در زمینه الگوی کشت در این منطقه انجام گیرد.

وی با بیان اینکه این موضوع از سال‌های گذشته مورد تاکید و توجه قرار دارد، ادامه داد: تا حدودی توانسته‌ایم در تغییر الگوی کشت موفق عمل کرده و زارعان را نسبت به کشت محصولاتی با نیاز آبی کم ترغیب کنیم که در این خصوص کشت برخی محصولات با نیاز آبی بالا کاهش یافته است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اعلام کرد: اجرای الگوی کشت در آذربایجان غربی به واسطه 63 مرکز خدمات کشاورزی و در سطح 55 پهنه به کمک کارشناسان و متخصصان این حوزه اجرایی خواهد شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس