کد خبر 509551
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰

یک پژوهشگر مهدوی با بیان اینکه خاندان عبدالله ثانی از خاندان بنی هاشم نیست، گفت: اینها همه سندسازی می کنند چراکه بنابر روایات شیعه، پدر امام مهدی (عج) امام حسن عسکری (ع) هستند.

 به گزارش مشرق، حجت الاسلام جواد جعفری، عضو هیئت علمی مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به ادعاهای یاسر العجلونی شیخ وهابی اردنی مبنی بر اینکه پادشاه اردن پدر حضرت مهدی موعود(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و ملکه رانیا (زن بی حجاب و انگلیسی تبار پادشاه اردن) مادر ایشان است، گفت: در نسب شناسی امام زمان (عج)، اینکه پدرشان و پدربزرگشان و اجداد بالاترشان تا امیرمومنان امام علی (ع) چه کسانی هستند، صدها روایت داریم.

وی اظهار کرد: بر اساس روایات معتبر از منابع شیعه، امام مهدی (عج) نسل نهم امام حسین (ع)، نسل هشتم امام سجاد (ع) و نسل هفتم امام باقر (ع) است، این روایات یکی یکی موجود است، این روایات در کتاب "من هو المهدی" نوشته آیت الله تجلیل تبریزی بیان و به زبان فارسی با عنوان "مهدی کیست" نیز منتشر شده است.

حجت الاسلام جعفری تاکید کرد: بنابراین، روایاتی که نسب امام مهدی (عج) را بیان می کند کاملا روشن است اینکه حضرت (عج) کی به دنیا آمده اند، پدرشان کیست و اجدادشان چه کسانی هستند، در این مورد صدها حدیث دقیقا نسب را مشخص کرده است.

این پژوهشگر مهدوی با بیان اینکه در بین علمای اهل سنت کسانی هستند که ناظر به نظریه شیعه می گویند فرزند امام حسن عسکری (ع) مهدی موعود (عج) است، تصریح کرد: در حالی که اکثریت اهل سنت معتقدند که امام مهدی (عج) از نسل امام حسن مجتبی (ع) خواهد بود و برای این گفته تنها یک حدیث دارند یعنی برعکس شیعه که صدها حدیث دارد اهل سنت در مورد نسب امام عصر (عج) فقط یک حدیث دارد.

وی با اشاره به این حدیث در کتاب "سنن ابی داوود" بیان کرد: بر اساس این حدیث امیرمومنان امام علی (ع) وقتی به امام حسن مجتبی (ع) نگاه کردند و فرمودند: «مردی از نسل ایشان قیام می کند و زمین را پر از عدل و داد می کند»، اهل سنت طبق این حدیث می گویند امام مهدی (عج) از فرزندان امام حسن مجتبی (ع) است در حالی که خود اهل سنت گفتند این حدیث به لحاظ سندی ضعیف است به طوریکه هم راوی اول و هم راوی آخر معلوم نیست چه کسی بوده که از مولای متقیان امام علی (ع) نقل کرده است.

حجت الاسلام جعفری گفت: بنابراین در منابع اهل سنت ما سندی نداریم که بشود با آن گفت که نسل امام مهدی (عج) از چه کسی است تا بشود این ادعاها که امام از بنی هاشم است، را گفت، فقط اهل سنت می گویند مهدی (عج) از فرزندان پیامبر (ص) است.

مدرس مرکز تخصصی مهدویت ادامه داد: اهل سنت می گویند پدر امام مهدی (عج)، عبدلله نام است در حالی که روایات شیعه این مساله را رد می کند، وهابیت اردن مدعی است پدر امام مهدی (عج) حسن نام دارد اما ادعای آنها مبنی بر اینکه عبدالله ثانی پدر امام عصر است، رد می شود.

وی با بیان اینکه علمای درباری اردن چیزی را می گویند که خوشایند دربار باشد، افزود: وهابیت اردن از این راه ارتزاق می کنند و با ادعاهای واهی می خواهند بین درباری ها خود را موجه جلوه بدهند زیرا علمای وهابی تمام مخارج خود را از دربار می گیرند، برعکس علمای شیعه که وجوهات از مردم می گیرند و وابستگی به مردم ندارند، وهابی ها چیزی می گویند که دولت خوششان بیاید تا بتوانند از امکانات بیشتری برخوردار بشوند.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه در این خبر می گوید همسر ملک عبدالله ثانی، پادشاه اردن مادر امام عصر (عج) خواهد بود، ابراز کرد: این در حالی است که همسر عبدالله ثانی مسلمان نیست و این نشان می دهد وهابیت تنها چیزی می گویند که خوشایند دربار باشد به طوریکه کسی که مسلمان نیست نمی تواند مادر کسی باشد که جهان اسلام را نجات می دهد.  

این پژوهشگر مهدوی با بیان اینکه خاندان عبدالله ثانی از خاندان هاشمی نیست، اظهار کرد:  اینها همه سندسازی می کنند و شجره نامه ای که دلالت کند اینها خاندان بنی هاشم هستند، ندارند علاوه بر این بر اساس آنچه که در روایات شیعه آمده مشخص است، پدر امام مهدی (عج) که امام موعود است امام حسن عسکری (ع)، پدربزرگشان امام هادی (ع) و جد بزرگوارشان امام جواد (ع) هستند.

وی با اشاره به نقش اردن در وقایع آخرالزمان گفت: بر اساس روایات سفیانی وقتی قیام می کند کور خمس شامات را می گیرد، کور به معنای آبادی است، سفیانی پنج آبادی شامات را تصرف می کند که یکی از آن کور خمس اردن است.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه اردن به عنوان یکی از مکان هایی است که سفیانی آن را تصرف می کند، خاطرنشان کرد: بنابراین، ممکن است سفیانی از اردن قیام کند، ممکن هم است از سوریه باشد یا هر یک از این پنج آبادی، فقط به این مقدار بحث اردن را در روایت داریم، اینکه اردن می تواند محل قیام سفیانی باشد بنابر احتمال و اینکه می تواند اردن را تصرف می کند بر اساس یقینی و روایی.
منبع: شبستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس