کد خبر 509472
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸

نيروهاي امنيتي مصر اعضاي يک گروهک تروريستي متشکل از پنج زن را در شبه جزيره سيناء شناسايي و بازداشت کردند. همچنين در عمليات ارتش مصر در شهر العريش يک سرباز مصري کشته شد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه البيان، نيروهاي امنيتي مصر در استان سيناي شمالي يک گروه از زنان وابسته به گروه شبه نظامي "انصار بيت المقدس" وابسته به داعش را که در انفجارهاي اين شبه جزيره دست داشته‌اند، دستگير کردند.

اين گروه وابسته به داعش شامل پنج زن بود که در شهر رفح فعاليت مي‌کردند.

طبق اظهارات برخي منابع امنيتي در پي اقدام يکي از زنان عضو اين گروهک در کارگذاشتن بمبي در يکي از خودروهاي زرهي متعلق به ارتش در مقابل بيمارستان رفح يک افسر کشته و دو سرباز زخمي شدند.

منابع مذکور افزودند طبق اطلاعات دستگاه‌هاي امنيتي گروه تروريستي انصار بيت المقدس براي انجام برخي عمليات‌هاي تروريستي شروع به استفاده از زنان کرده است.

طبق اطلاعات به دست آمده، اين گروهک مسئول جذب دختران و زنان به اين گروه بود.

همچنين زنان بازداشت شده اعتراف کردند يک گروهک زنانه وابسته به داعش را در رفح و شيخ زويد تشکيل و چندين انفجار را تاکنون انجام داده‌اند.

همچنين ديگر شبکه‌هاي خبري از کشته شدن يک سرباز مصري در جريان عمليات نظامي ارتش اين کشور در روستاي "زرع الخير" در جنوب شهر العريش خبر دادند. اين منطقه از حدود دو سال قبل شاهد درگيري‌هاي شديد با افراطي‌هاست.

نيروهاي امنيتي مصر در سيناء حملات شديدي را عليه افراطي‌هاي مسلح آغاز کرده‌اند و تاکنون حملات اين افراطي‌ها منجر به کشته شدن صدها تن از نيروهاي پليس و ارتش شده، اين درگيري‌ها پس از برکناري محمد مرسي، رئيس جمهور برکنار شده مصر در ژوئيه 2013 شدت يافت.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس