کد خبر 509240
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴

معاون وزير امور اقتصادي و دارائي و رئيس کل گمرک جمهوري اسلامي ايران گفت: از ابتداي امسال تاکنون ۲۹ ميليارد دلار کالا از کشور صادر شده است.

به گزارش مشرق، مسعود کرباسيان صبح امروز در بازديد از گمرک استان گلستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در 8 ماه نخست امسال 29 ميليارد دلار کالا از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد کاهش يافته است.

وي افزود: در اين مدت هم‌چنين 27 ميليارد دلار نيز وارد به کشور انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد کاهش يافته است.

معاون وزيرامور اقتصادي و دارائي و رئيس کل گمرک جمهوري اسلامي ايران تصريح کرد: خوشبختانه در حال حرکت به سمت تراز تجاري ثابتي از نظر واردات و صادرات در کشور هستيم.

کرباسيان گفت: در موضوع صادرات غيرنفتي، ميعانات نفتي رتبه نخست صادرات را دارد و پتروشيمي رتبه دوم و ديگر کالاهاي صنعتي و کشاورزي در رتبه‌هاي بعدي قرار دارند.

وي اظهار کرد: کشورهاي عراق، چين، امارات، هند و افغانستان کشورهاي هدف صادراتي از کشورمان هستند.

رئيس کل گمرک کشور افزود: در زمينه واردات هم قطعات خودرو، خودرو و خوراک دام و زيورآلات بيشترين محصولات وارداتي به کشور هستند که در زمينه واردات خودرو به کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد کاهش يافته است.

کرباسيان تصريح کرد: گمرک اينچه‌برون اصلي‌ترين گمرک در شمال کشور است و يک گمرک هم در شهرستان بندرترکمن نيز داريم که زمينه گسترش فراواني دارد.

وي اظهار داشت: با توجه به افتتاح خط ريلي و توجه دولت براي ارتباط بيشتر با کشورهاي همسايه، اين مسير نزديکترين دروازه به اروپا براي دسترسي به کالاهاي مورد نياز آنها خواهد بود و نياز است در اين بخش ايستگاهي با امکانات و تسهيلات لازم براي مسافران و رانندگان با همکاري اداره راه و شهرسازي فراهم شود.

رئيس کل گمرک کشور افزود: با توجه به اينکه در آينده اين منطقه جزو منطقه آزاد تجاري خواهد شد، مي‌طلبد که امکانات و تجهيزات لازم براي سرمايه‌گذاري انجام شود.

کرباسيان گفت: با توجه به افتتاح خط ريلي بايد انبار و سيلو نيز در اين گمرک احداث شود تا واردات کالا و غلات از ديگر کشور و نگهداري آن‌ها مهيا شود.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس