کد خبر 509189
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: رئیس‌جمهور عملکرد این شورا را راضی‌کننده ندانست.

به گزارش مشرق، مخبر دزفولی در گفتگویی با اشاره به تقارن ْآذر با ربیع الاول گفت : با توجه به مناسبت های هفته پژوهش ، وحدت حوزه و دانشگاه وسالگرد تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی در آذر ماه رئیس جمهور در ابتدای جلسه این شورا عملکرد این شورا را راضی کننده ندانست و برانجام کارهای مهم و بزرگی در حوزه فرهنگی تاکیدکرد .

وی با تاکید به فراوانی امور علمی و فناوری در این شورا گفت : با تاکید رئیس جمهور قرار است با تمرکز روی مسائل فرهنگی اهتمام بیشتری به این حوزه صورت گیرد و بر همین اساس بسیاری از بخش های حوزه فرهنگ عمومی بزودی در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار می گیرد .

مخبر دزفولی با اشاره به دستور اصلی جلسه هفتصد و هفتاد و دو شورا از آسیب های اجتماعی نام برد و گفت : این موضوع از قبل در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی بود اما با تاکید رئیس جمهور و طبق رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری با فوریت بیشتر در دستور کار قرار گرفت .

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: بحث اصلی امشب علاوه بر گزارش وضعیت آسیب های اجتماعی یافتن راهکارهایی برای سرعت بخشیدن به تصمیمات اتخاذ شده در جلسه رهبر معظم انقلاب بود تا بتوانیم برای این موضوعات تصمیم گیری کنیم .

وی با بیان اینکه 5 کارگروه مامور پیگیری موارد جلسه با مقام معظم رهبری شد گفت: اهم اقدامات این کارگروه تعبیه کردن موارد رسیدگی و اهتمام در برنامه ششم نسبت به آسیب های اجتماعی و حل آنها بود .
مخبردزفولی با اشاره به اختصاص موادی از برنامه ششم به موضوع آسیب های اجتماعی خبر داد: آخرین خبری که در جلسه امشب ارائه شد این است که تبصره 40 برنامه ششم موضوع رسیدگی به آسیب های اجتماعی است تا هم پشتیبانی اعتباری و هم اولویت رسیدگی به حل این مسائل تضمین شود .

وی افزود : 5 اولویت در این موضوع مطرح ، اعتیاد ، حاشیه نشینی ، طلاق ، ابتذال و مفاسد اخلاقی و احیاناً موارد ویژه دیگری نظیر بیکاری است که باید به آنها توجه شود تا این آسیب ها نیز برطرف شود یا کاهش یابد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به بازنگری شرح وظایف شورای اجتماعی کشور در جلسه هفتصد و هفتاد و دو شورا گفت : تغییراتی در افراد و ترکیب شورای اجتماعی کشور ایجاد شد و ریاست این شورا که قبلاً وزیر کشور بود به عهده رئیس جمهور گذاشته شد و وزیر کشور نایب رئیس رئیس جمهور خواهد بود .

وی افزود : منظور از بازنگری در شورا ارتقا به لحاظ کمی وکیفی است تا تصمیمات این شورا نافذ تر باشد و در دستگاهها مورد توجه قرار گیرد و اجرایی شود .

مخبر دزفولی تاکید کرد : قرار شد که دیگر ساختار جدیدی به مجموعه هایمان اضافه نکنیم به همین خاطر مرکز و ساختاری که در وزارت کشور به آسیب ها و مسائل اجتماعی رسیدگی می کرد قرار شد تبدیل به یک سازمان چالاک و چابک برای رصد، ارزیابی مستمر، هماهنگی و گزارش آسیب های اجتماعی به مسئولان شود و با اختیاری که به این مرکز داده شده است از دستگاههای مختلف حل مسائل را خواستار شود.

وی در پایان با بیان اینکه شورای اجتماعی کشور با ترکیب و ساختار جدید بزودی تشکیل خواهد شد گفت : امیدواریم این شورا به عنوان مرکز اصلی رصد ، هماهنگ کننده و تصمیم ساز در مسائل مربوط به آسیب های اجتماعی بتوانیم شاهد برطرف شدن آسیب های اجتماعی باشیم که شایسته و زیبنده جامعه اسلامی نیست .

جلسه هفتصد و هفتاد و دو شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست رئیس جمهور برگزار شد .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس