کد خبر 509092
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۸

نماینده آمریکا در شورای حکام آژانس روز سه‌شنبه گفت گزارش مدیر کل آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران تناقضی با ارزیابی‌های پیشین این نهاد دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل ندارد.

به گزارش مشرق، «هنری انشر»، نماینده آمریکا در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز سه‌شنبه در نشست این شورا گفت که گزارش یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس، تناقضی با گزارش‌های پیشین این نهاد بین‌المللی ندارد.

آقای انشر در این بیانیه گفت که ارزیابی نهایی آقای آمانو، با ارزیابی‌های قبلی آژانس که در گزارش نوامبر سال 2011 این سازمان آمده‌اند، همراستا هستند.

نماینده آمریکا با متهم کردن ایران به «پنهان‌کاری، انکار و فریبکاری» در برنامه هسته‌ای خود گفت که گزارش آمانو، نباید برای اعضای شورای حکام مایه شگفتی  باشد.


وی گفت: «محتوای گزارش مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی درباره برنامه هسته‌ای ایران، برای شورای حکام که سالها در جریان پنهان‌کاری‌ها، انکارها و فریبکاری‌های ایران بوده نباید مایه شگفتی باشد.»

این دیپلمات آمریکایی، در ادامه با بیان اینکه سند برجام نگاهی رو به آینده دارد، تصریح کرد تنها با اجرای پروتکل الحاقی است که جامعه بین‌المللی می‌تواند از تسلیحاتی نبودن برنامه هسته‌ای ایران اطمینان حاصل کند.

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز سه‌شنبه به اتفاق آراء قطعنامه پیشنهادی گروه 1+5 درباره پرونده ادعایی موسوم به «ابعاد نظامی احتمالی» برنامه هسته‌ای را تصویب کرد.

گروه 1+5 هفته گذشته پیش نویس قطعنامه‌ای را منتشر کرد که ضمن مختومه کردن پرونده ابعاد احتمالی، دستور کار آژانس را از این پرونده به نظارت بر حسن اجرای توافق هسته‌ای تغییر می‌دهد. این پیش‌نویس را آلمان به نمایندگی از 1+5 به شورای حکام ارائه کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس