دبیر علمی جشنواره ادبی "آزاد مثل آزاده" گفت: در اتاق جوانان امروز تصویر هنرمندان و ورزشکاران را می بینیم، اسرا هنرمندانی هستند که هنر زیبا زیستن را یاد می دهند و باید به نسل امروز شناسانده شوند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، محمدرضا سنگری شاعر، نویسنده و دبیر علمی جشنواره ادبی "آزاد مثل آزاده" در اختتامیه این جشنواره که صبح امروز با حضور فانی وزیر آموزش و پرورش، حجت الاسلام ابوترابی فرد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و جمعی از آزادگان در سالن سیدالشهدا برگزار شد با اشاره به هدف از برگزاری نخستین جشنواره "آزاد مثل آزاده گفت: در قران کریم 32 بار به ذریه پروری اشاره شده است و ما نیازمند آنیم که نسل بعدی را با ارزش های دفاع مقدس پرورش دهیم.

وی افزود: آزادگان به گفته ی مقام معظم رهبری الماس های صیقل خورده و درخشانی هستند که می توانیم به نسل بعد معرفی کنیم. یکی از جایگاه های معرفی کتب درسی است. در گذشته ما متن، شعر و داستان مناسب به اندازه کافی نداشتیم حتی پیش از این جشنواره به سراغ نویسندگان و شعرا رفتیم ولی دست پر برنگشتیم خوب است که نسل امروز را درگیر این موضوع کنیم.

سنگری با اشاره به آثار رسیده به دبیرخانه عنوان داشت: در حوزه شعر، داستان، خاطره و دلنوشته آثاری از دانش آموزان دریافت کردیم که عالی بود و احساس کردم باید این نسل را بیشتر و بهتر باور کنیم.

دبیر علمی جشنواره با اشاره به اینکه لازم است افرادی را به عنوان اسوه به نسل حاضر معرفی کنیم تصریح کرد:  فضای رسانه ای در تلاش است به نسل امروز الگو بدهد. در اتاق جوانان امروز تصویری از هنرمندان و ورزشکاران می بینیم این اسرا هنرمندانی هستند که هنر زیبا زیستن را معرفی می کنند.

وی با بیان اینکه امروز می بایست بخش بزرگی از گنج دفاع مقدس را عرضه کنیم، گفت: به اینکه می گویند نسلی که در جنگ نبوده و نزیسته اند نمی توانند ان را به خوبی درک کنند قبول ندارم. امروز آنان که عاشورا را ندیده اند بهتر از آنها که دیده اند توصیف می کنند. لازمه توصیف دقیق حضور در آن صحنه نیست. نسل جدید در سن 20 سال و 18 سال بهتر از بسیاری جنگ دیده ها دفاع مقدس را طرح می کنند.

سنگری با اشاره به تجربه اول برگزاری جشنواره "آزاد مثل آزاده" گفت: هدف دیگر از این جشنواره تامین متن برای کتب درسی و کتاب های کمک درسی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس