۲۱۴نفر از نمایندگان مجلس با انتشار بیانیه‌ای، ضمن محکومیت کشتار شیعیان نیجریه، در پیگیری جدی این حادثه توسط وزارت خارجه در سطح بین‌المللی و ارائه گزارش به مجلس شورای اسلامی تأکید کردند.

به گزارش مشرق، ۲۱۴ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پایان جلسه علنی امروز مجلس با صدور بیانیه‌ای، ضمن محکومیت حوادث اخیر نیجریه و کشتار شیعیان این کشور، از دولت و وزارت امور خارجه خواستند این مساله را در سطح بین‌المللی پیگیری کنند.

متن این بیانیه به این شرح است:

«خبر دهشتناک کشتار وحشیانه شیعیان مظلوم نیجریه توسط ارتش این کشور، احساسات صدها میلیون مسلمان جهان و همه آزادگان جهان را جریحه‌دار کرد. چنین جنایاتی بدون تردید ادامه خط انحرافی کشتار مسلمانان توسط فرقه ضاله تکفیری – سلفی است که مدتی است در آفریقا و دیگر نقاط جهان دست به چنین جنایت‌هایی می‌زنند و در پس پرده از حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی برخوردارند.

آتش زدن خانه یک روحانی فاضل در شرایطی که با خانواده خود در خانه بسر می‌برده است و سپس به رگبار بستن آنان و به شهادت رساندن تعدادی از اعضای خانواده وی و مجروح و شهید کردن صدها نفر دیگر و مبهم کردن سرنوشت روحانی عالیقدر علامه شیخ ابراهیم زکزاکی، نشانه اوج بی‌تدبیری در اداره جامعه و سرکوب یک ملت توسط حاکمیت دولتی است.

ما نمایندگان ملت بزرگ ایران ضمن محکوم کردن شدید این کشتار ددمنشانه و وحشیانه، از رئیس‌جمهور نیجریه که اخیراً به ایران سفر کرده است، می‌خواهیم با تشکیل کمیته ویژه‌ای، این جنایت را پیگیری و مسببان آن را به دست قانون بسپارد و روحانی عالیقدر شیخ ابراهیم زکزاکی آزاد کند و حسینیه تخریب شده را نیز بازسازی کند.

وزارت امور خارجه نیز موظف است با جدیت تمام این فاجعه را پیگیری و به مجلس شورای اسلامی گزارش دهد».

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس