رهبر معظم انقلاب اسلامی هفته گذشته پس از حملات تروریستی گروه داعش در فرانسه، دومین نامه به جوانان اروپا و آمریکا را مرقوم فرمودند.

به گزارش مشرق، 'چارلز تالیافرو' استاد رشته فلسفه دانشگاه St. Olaf آمریکا به روزنامه خراسان گفت که به همراه دانشجویان خود دومین نامه رهبری به جوانان غرب را مورد بررسی قرار داده است: "من در آمریکا نامه رهبری را در بین شاگردانم که بالغ بر صدها نفر هستند پخش کرده ام. اگر اساتید دیگری چنین کاری کرده باشند انتشار نامه بسیار گسترده خواهد بود.

" رهبر معظم انقلاب اسلامی هفته گذشته پس از حملات تروریستی گروه داعش در فرانسه، دومین نامه به جوانان اروپا و آمریکا را مرقوم فرمودند. پروفسور "تالیافرو" نامه آیت ا... خامنه ای را حاوی "پیامی روشن به تمام جهان" می داند و تأکید می کند که در شرایط کنونی بیش از پیش جهان به آنچه که رهبر انقلاب آن را «بخشش و مهربانی» نامیده نیازمنداست و نه خشونت و انتقام. گفت و گوی زیر در ابتدا با سایت "خراسان انگلیسی" انجام شده و متن زیر برگردان فارسی آن است.

متن اصلی را می توانید در آدرس khorasan news-en.com بخوانید.چارلز تالیافرو، فیلسوف آمریکایی، استاد فلسفه کالج St. Olaf ، پژوهشگر ارشد مؤسسه Faithful Researchو عضو انجمن مؤسسه سلطنتی فلسفه در این مصاحبه تاکید می کند که اندیشمندان غربی انتظار انتشار دومین نامه رهبر انقلاب اسلامی را نداشته اند.

 به نظر شما به چه دلیلی رهبر انقلاب ایران تصمیم گرفت برای بار دوم جوانان غربی را مخاطب قرار دهد؟

بسیاری از ما انتظار نامه دوم را نداشتیم. این نامه ها در پاسخ به حملات تروریستی اخیر در فرانسه انتشار یافت و دلیل نوشتن این نامه ها توسط آیت ا... خامنه ای این بود که به جهانیان نشان دهد اسلام واقعی و ناب با این جنایت های ددمنشانه توسط تروریست های تکفیری هیچ ارتباطی ندارد.

محتوا و موفقیت نامه را چگونه ارزیابی می کنید؟ آیا در طولانی مدت موفقیتی توسط نامه در غرب حاصل خواهد شد؟

گمان می برم وجود یک پیام آشکار به همه جهانیان و مخصوصا به جوانان در حال حاضر بسیار حیاتی و حائز اهمیت است و رهبر ایران در این برهه از زمان به درستی و به طور مؤثر طبیعت و هزینه های نفرت انگیز تروریسم را درک و آن را برای همگان بازگو کرده است. بسیار حائز اهمیت است که در حال حاضر مردم جهان، تفاوت فعالیت های تروریستی و بیرحمانه را که به صورت آشکار و پنهانی تحت لوای اسلام در حال وقوع است با اسلام واقعی تشخیص دهند. موفقیت و نیروی نامه رهبر ایران  در چند ماه آینده آشکار خواهد شد. من در آمریکا نامه رهبرایران  را در بین شاگردانم که بالغ بر صدها نفر هستند پخش کرده ام. اگر اساتید دیگری چنین کاری کرده باشند انتشار نامه بسیار گسترده خواهد بود و قدرت انتشار آن نسبت به درج در یک روزنامه و یا یک وب سایت وسیع تر می باشد. برای جهان این مسئله بسیار حائز اهمیت است که بداند رهبر ایران – و در واقع تمام مسلمانان واقعی – حملات تروریستی همانند حملات پاریس را محکوم می کنند. همچنین باید به فعالیت های تروریستی که توسط خود کشورها نیز انجام می گیرد بسیار آگاه باشیم. نامه با کلماتی حاکی از بخشش و مهربانی آغاز می شود. جهان تشنه یک چنین ارزش هایی است تا فعالیت های کینه توزانه و جنگ طلبانه.

 آیا این نامه کمکی به کاهش اسلام هراسی حداقل در هفته های اخیر کرده است؟

به گمان من مادامی که منابع غربی از توزیع و انتشار آن حمایت کنند این امکان وجود دارد.

 در این نامه رهبر انقلاب دوباره فعالیت های رژیم صهیونیستی را محکوم می کنند. نظر شما در این باره چیست؟

متأسفانه در مناطق اشغالی اخیرا اعمال خشونت باری بین صهیونیست ها و فلسطینیان در جریان است. در این جریان من نه فلسطینی هستم، نه اسراییلی و نه یهودی. با این حال به عنوان یک شهروند و پژوهشگر آمریکایی امیدوارم که ایالات متحده و ایران از نفوذ خود در جهت حمایت از صلح و عدالت استفاده کنند .

 چرا رسانه های غربی سعی بر بایکوت کردن اخبار مربوط به رهبر ایران دارند؟

در آینده ای نزدیک ما شاهد ارتباطی باز، عمیق تر و با اعتماد بیشتری بین غرب و ایران خواهیم بود؛ مخصوصا با توافق اتمی که حاصل شد. از مشاهدات مستقیمی که شخصا از ایران داشتم و ارتباطم با دانشجویان ایرانی- آمریکایی، همکاران  و همچنین همسایگان من در ایالات متحده، گمان می کنم نه تنها هیچ بایکوت خبری وجود ندارد بلکه تعامل فعالی بین مردم ما وجود دارد.

 آیا این نامه ها را می توان به عنوان گفتگوهای مقدماتی در سطح ملی و مردمی بین اسلام و غرب دانست؟

بلی. امیدوارم نامه های بسیاری در پاسخ از جوانان غربی دریافت کنیم.

منبع: خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس