مجله آمریکایی «فوربز» طی گزارشی به قلم یک کارشناس نظامی نوشت که در صورت وقوع جنگ، ناتو شانس کمی برای غلبه بر روسیه دارد و ابزارهای کافی را برای مقابله با روسیه در اختیار ندارد.

 به گزارش مشرق، «لئون تامپسون» مقاله‌نویس مجله آمریکایی «فوربز» طی گزارشی به بررسی نقاط ضعف سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در برابر ارتش روسیه پرداخت و نوشت: مسئولان نظامی آمریکایی بسیار نگران حمله روسیه به کشورهای حوزه بالت شامل استونی، لتونی و لیتوانی هستند.

در چنین شرایطی سازمان پیمان آتلانتیک مجبور به دفاع از این کشورهای کوچک حاشیه دریای بالتیک خواهد بود، اما باید به این مسئله توجه داشت که ناتو ابزارهای کافی را برای مقابله با حمله مؤثر روسیه در اختیار ندارد.

به گفته این کارشناس نظامی، با توجه به نزدیکی نیروهای روس و عدم وجود موانع طبیعی در جهت کندتر کردن پیشروی آنها، تمامی جبهه شرقی ناتو در برابر حمله آسیب‌پذیر است و مسئولان نظامی غربی نمی‌توانند رفتار مسکو را پس از پایان مناقشه اوکراین پیش‌بینی کنند.

این کارشناس همچنین معتقد است که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه قادر به غلبه بر نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک و درهم شکستن نظم شکننده‌ای است که پس از سقوط شوروی در اروپا برقرار شده است.

به اعتقاد این کارشناس، ارتش روسیه بسیار حرفه‌ای و تخصصی است حال آنکه آمریکا و متحدانش منابع کافی را در تکنولوژی‌های جدید سرمایه‌گذاری نکرده‌اند.

نظامیان آمریکایی به این مسئله اذعان دارند که ارتش روسیه در زمینه‌هایی چون حملات دوربرد، استفاده از سیستم‌های الکترونیکی و جنگ سایبری از ارتش آمریکا برتر است به گونه‌ای که سلاح‌های ضدتانک روسی نیز تهدیدی بزرگ برای زره‌پوشان آمریکایی محسوب می‌شوند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    ارتش روسیه توان مقابله با ارتش آمریکا را نداره چه برسد به ناتو!
  • عباس ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    وقتی کارشناس نظامی خودشون به این امر اذعان میکنه اظهار نظر شما بی مورد است اقای تیمسار سپهبد
  • جواد ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    ناتو خیلی قدرتمنده سال1991 وقتی ناتو به رهبری امریکا میخواست کویت رو از دست صدام آزاد کنه صدام حسین تو تلویزیون عراق به سربازان ناتو میگفت که کیسه جسد برای خودتون بیارید که کویت وعراق رو جهنم شما میکنم صدام حتی فرصت نکرد بهشون بمب های شیمیایی بزنه. ولی ناتو تو5روز کل کویت رو ازاد کرد 400هزار نفر از ارتش عراق و اسیر کرد کل زیر ساخت های عراق و بغداد رو بمبارون کرد و صدام خودش تو سازمان ملل بعداز ده روز تسلیم شد. دوازده سال بعد هم امریکا کل عراق رو تو سه هفته تصرف کرد و صدام رو از تو سوراخ پیداش کردن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس