کد خبر 508344
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰

ورود اقلام خارجی آجیل به صورت قاچاق موجب گرانی 20 تا 30 درصدی نرخ آجیل شب یلدا شده است .

 به گزارش مشرق، رییس اتحادیه شیرینی فروشان شهرستان اراک با بیان این مطلب گفت: در انواع آجیل داخلی هیچگونه تغییر قیمتی نسبت به سال قبل نداریم مشکل اقلام وارداتی است که با ممنوعیت ورود به صورت قانونی این کالاها به صورت قاچاق وارد کشور شده و با افزایش 20 تا 30 درصدی موجب گرانی نرخ آجیل شده اند .

حسن شمس گفت: بادام آمریکایی و بادام هندی از اقلام قاچاق هستند که از اول مهرماه تا امروز افزایش قیمت زیادی داشتند به طوریکه بادام هندی در این مدت از هرکیلو 40 هزار به 46 تومان رسیده.

وی با بیان اینکه بودن تقاضا برای خرید آجیل خارجی فرصت را برای ورود قاچاق آن فراهم کرده افزود: بخش بسیارکمی از این کالاها از طریق مرجع قانونی وارد می شود و چون بخش قاچاق در انواع موجود در بازار با اصل دارای مجوز مشخص نیست بنابراین روی افزایش قیمت در مراکز نظارتی هم تاثیری ندارد.

رییس اتحادیه شیرینی فروشان شهرستان اراک با بیان این که تقاضای بازار با توجه به ایام سوگواری ماه صفر وجود نداشت و انتظار گرانی از این هفته که مراجعه برای خرید آجیل یلدا شروع می شود، می رود خاطرنشان کرد: اگر روی ورود کالا ساماندهی می شد این قدر گرانی را در انواع خارجی نداشتیم.

وی متذکر شد: در حال حاضر تعادل در بخش انواع آجیل ایرانی برقرار است وبدون تغییر قیمت عرضه می شود.

شمس در رابطه با قیمت شکلات و شیرینی نیز با بیان اینکه تولیدکنندگان شکلات خودشان از چندماه پیش سرخود قیمت ها را 8تا10درصد بالا برده اند گفت: اتحادیه برای انواع شیرینی و فتیر درخواست 17درصد افزایش داشته که هنوز کمیسیون با این تقاضا موافقت نکرده و احتمالا این کالا نیز با همان نرخ سال 93 عرضه خواهد شد.

پیش بینی وی برای تقاضای بازار با توجه به بازار شب یلدای سال قبل کاهش 50 درصدی تقاضاست.

او می گوید: مجموعا درخواست خرید در بازار بیش از 50 درصد کاهش یافته و رکود بازار در کنار مالیات سنگین ارزش افزوده موجب تعطیلی 3 تا 4 درصد همکاران ما در بخش عمده فروشی و تغییر شغل خرده فروشی ها شده است به طوریکه از 30 عمده فروش اراک 5عمده فروش کارشان را تعطیل کرده وخیلی از خرده فروشی ها هم همین وضعیت رادارند.
منبع: خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جوجو ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    ول کن باباملت که آجیل خوربارنیومدن!ازبچگی به همون چارتاپسته تومهمانیای عیدنوروزدلخوش بودن!آجیل خوراشم که میخورن الان رانت اجیله هرکی رانت خوارباشددستش به اجیلامیرسه وگرنه به لبخندپسته لبخندبزنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس