نماینده ولی فقیه در کاشان از رفت و آمد طرفداران سران فتنه 88 در دانشگاه و در اختیارداشتن تریبون دانشگاه توسط آنها انتقاد و ابراز تأسف کرد و گفت: مدارک و اسنادی در اختیار است که بیانگر این است اتاق فکر و مدیریت و رهبری فتنه 88 در لندن و قطر بوده و از آنجا هدایت می شده است.

به گزارش مشرق، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه درکاشان، امروز درخطبه های این هفته نمازجمعه در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان با اشاره به 16 آذر سالروز نهضت و جنبش دانشجویی، آغاز نهضت دانشجویی در سال 1332 و تبریک این روز به ملت بزرگ ایران، دانشگاهیان و دانشجویان گفت: فلسفه پیدایش نهضت دانشجویی و 16 آذر از پس لرزه های کودتای آمریکایی و انگلیسی 28 مرداد است.

وی افزود: 28 مرداد آمریکا و انگلیس متحد شدند و حکومت مردمی مصدق را که به پشتیبانی علما به ویژه مرحوم آیت الله کاشانی به وجود آمده بود را با کودتای آمریکایی انگلیسی دولت را سرنگون کردند.

آیت الله نمازی با اشاره به این که آمریکایی ها و انگلیسی ها این کودتا و جنگ نرم را با اختصاص 21 میلیون دلار در شصت سال قبل پشتیبانی کردند، گفت: در کودتای آمریکایی و انگلیسی 28 مرداد، سپهبد زاهدی مصدق را بازداشت و آیت الله کاشانی را خانه نشین کرد و حکومت را به دست گرفت.

وی افزود: دانشجویان به عنوان اعتراض به کودتا 28 مرداد و ورود نیکسون به ایران طی روز های 14 تا 16 آذربه مدت سه روز در دانشگاه تهران تظاهرات کردند و دانشگاه تهران ملتهب بود تا این که 16 آذر با دخالت پلیس رژیم کودتا در دانشگاه تهران و در دانشکده فنی دانشجویان را به رگبار بستند و سه دانشجو شهید و تعدادی مجروح شدند.

نماینده ولی فقیه درکاشان، 16 آذرسال 32 را آغاز جنبش و نهضت دانشجویی در ایران دانست و یاد آورشد: این ماجرا نشان دهنده بی کفایتی و بی غیرتی دولتمردان رژیم کودتایی تحت نفوذ و سلطه و سیطره آمریکا و انگلیس بود که از خود هیچ اراده و اختیاری نداشتند.

 به گفته وی، حریت و آزاد اندیشی و غیرت و تعصب ملی و تعصب ایرانی که در نسل جوان و دانشجویان آن زمان ظهوریافت تا به امروز به یادگار باقی مانده است.

دولتمردان ما باید بحث استکبار شناسی را در محضر علمای بزرگ و مجتهدین و فقها آموزش ببینند

آیت الله نمازی همچنین یکی از مباحث مهم سیاسی در قرآن را بحث استکبار شناسی دانست و افزود: دولتمردان ما امروز باید بحث استکبار شناسی را در محضر علمای بزرگ و مجتهدین و فقها آموزش ببینند.

نماینده مردم درتهران مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: نشانه اقتدار در حکومت توحیدی این است که حکومت و دولتمردان توحیدی نباید در برابر استکبار خضوع و خشوع و کوچکی نشان دهند و به استکبار اعتماد داشته باشند.

آیت الله نمازی گفت: همانگونه که امام و رهبر معظم انقلاب بارها اعلام کردند آمریکا قابل اعتماد نیست این را باید نخبگان، اساتید دانشگاه، تحلیگران، بدانند که این حرف و نظریه شخصی نیست بلکه برگرفته از متن قرآن است.

وی در ادامه با اشاره به این که برخی تصور می کنند شعار مرگ بر آمریکا ساخته و پرداخته ذهن ملت ایران است، گفت: شعار مرگ بر آمریکا متن و نص صریح آیه قرآن است که در آیات متعدد می فرماید، از کینه و غضبی که بر مسلمانان دارید بمیرد همانگونه که پیش از این نیز شهید بهشتی گفت آمریکایی ها از ما عصبانی هستید و به این عصبانیت بمیرید.

ابراز تأسف از برگزاری برخی جلسات نادرست در روز دانشجو

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر این که شعار مرگ بر آمریکا حرف آحاد مردم و اشخاص نیست از رهبران جامعه و دولتمردان، مدیران آموش عالی، روسای دانشگاه ها، اساتید دانشگاه خواست نهضت دانشجویی را پرورش داده و مباحث علمی آن را برای جوانان بیان کنند.

آیت الله نمازی در ادامه از این که امسال در برخی از دانشگاه های تهران و مراکز استان ها با نام بزرگداشت نهضت و جنبش دانشجویی جلسات تلخی را برگزار کردند ابراز تأسف کرد و گفت، باید به مسؤولان آموزش عالی تسلیت گفت.

نماینده ولی فقیه درکاشان ادامه داد: متأسفانه به جای استفاده درست و صیح از واقعه ماندگار تاریخ جنبش دانشجویی در دانشگاه، منشاء اختلاف شده و دانشجویان به گروه های مختلف دسته دسته شدند که به مصلحت کشور نیست.

شورای عالی امنیت ملی پرونده فتنه 88 را رسیدگی و تکلیف مردم را روشن کند

آیت الله نمازی با اشاره به این که افرادی که در فتنه 88  مستقیم و یا غیر مستقیم نقش داشتند و یا در فتنه 88 ساکت بودند امروز برخی از تریبون های دانشگاه ها در دست آنها است از شورای عالی امنیت ملی درخواست کرد پرونده فتنه 88 را با کمک دستگاه قضایی رسیدگی و تکلیف مردم را مشخص کنند.

نماینده ولی فقیه درکاشان از این که هنوز برخی از سران فتنه 88 دفاع می کنند و در دانشگاه ها رفت و آمد دارند و تریبون ها در دست آنها است ابراز تأسف کرد و یاد آورشد: مدارک و اسنادی در اختیار است که بیانگر این است اتاق فکر و مدیریت و رهبری فتنه 88 در لندن و قطر بوده و از آنجا هدایت می شده است.

 ورود نظامیان ترکیه به عراق توطئه آمریکا و انگلستان برای تجزیه عراق است

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به سخنان زشت یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا برای کسب آرای مردم آمریکا گفت: این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا طرحی را مطرح کرده است که آمریکا اجازه اقامت و ورود به هیچ مسلمانی را در سرزمین آمریکا ندهد که طرح او  با مخالفت بسیاری از مقامات و دولتمردان آمریکا روبرو شده است.

آیت الله نمازی همچنین با اشاره به هشدار دو نفر از مقامات اروپایی به دولتمردان غربی مبنی بر خطر فروپاشی اتحادیه اروپا گفت: رییس پارلمان اروپا و وزیر امور خارجه و مهاجرت اروپا به دولتمردان غربی هشدار داده اند اتحادیه اروپا مانند شوروی سابق با خطر فرو پاشی روبرو است که اگر خواهان ماندگاری اروپا هستید باید در این راه سرمایه گذاری کنید.

نماینده ولی فقیه درکاشان در ادامه توطئه استقرارتانک ها و نیروهای نظامی ترکیه در خاک عراق را توطئه مستقیم ترکیه ندانست و افزود: عقبه این توطئه و پشت پرده این عقبه آمریکا و انگلستان هستند که پیش از این طرح تجزیه عراق را به سه منطقه شیعه و سنی و کردنشین اعلام کرده بودند که امروز این توطئه توسط رجب طیب اردوغان که ادعای اسلام را دارد انجام می شود.
منبع: رسا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس