«نشنال اینترست» در گزارشی با اشاره به تجهیزات بسیار پیشرفته‌تر نیروی دریایی هند،‌چین و روسیه تأکید کرد:‌ نیروی دریایی آمریکا در صورت تقابل با چین و روسیه شکست خواهد خورد

 به گزارش مشرق، ناوهای جنگی روسیه و چین بسیار مجهزتر از ناوهای ارتش آمریکا هستند و این نگرانی وجود دارد که در صورت هرگونه تقابل جدی با ارتش آمریکا، بتوانند نیروهای آمریکایی را شکست دهند.

این مطلبی است که «نشنال اینترست»‌ در گزارشی به قلم «دیو مجومدار» منتشر کرده است.

در این گزارش آمده است:‌ ناوهای نظامی هند، چین و روسیه موشک‌های ضدناو فراصوت و دوربردی را با خود حمل می‌کنند که به ندرت می‌توان آنها را رهگیری کرد. چنین موشک‌هایی تهدیدی بسیار جدی برای ناوهای آمریکایی به شمار می‌روند.

بنا بر این گزارش، سامانه موشکی مستقر روی ناوهای چین و روسیه و هند، بردی حدود 440 تا 660 کیلومتر و ماکزیمیم سرعتی حدود 2.9 ماخ دارند. (هر ماخ حدود 1200 کیلومتر بر ساعت است)

«گلوبال سکیوریتی» می‌نویسد: این سامانه‌های موشکی، برای نابودی هر نوع زیردرایی و ناو و کشتی که در سطح حرکت می‌کند، کافی است و می‌توانند هر هدف ثابت یا در حال حرکت با سرعت پایین را هدف قرار دهند، حتی اگر این اهداف توسط سامانه‌های پدافندی مجهز به سیستم‌های الکترونیکی پیشرفته باشند.

با این وجود، ناوهای جنگی آمریکا به موشک‌های ضدناو «هارپون» با برد تقریبا 70 مایلی (کمی بیشتر از 100 کیلومتر) مجهز هستند.

نشنال اینترست در ادامه گزارش خود تأکید می‌کند:‌ حدود یک دهه طول خواهد کشید تا آمریکا یک موشک ضدناو دوربرد جدید طراحی کند. اما یک راه حل موقت وجود دارد.

بنا بر این گزارش، «برایان مک‌گرت»‌ مدیر شرکت تجهیزات نظامی و دفاعی «فری بریج گروپ» پیشنهاد کرده است که با تعبیه یک حالت ضدسطح در موشک‌های کروز «توماهاک» می‌تواند تا حدودی برد این موشک‌ها و دقت آنها را افزایش داد اما همین کار نیز حدود 5 تا 6 سال زمان نیاز دارد.

تحلیلگر نشنال اینترست در پایان تأکید می‌کند: با این وجود نگرانی‌‌هایی وجود دارد که در شرایطی که موشک‌های «توماهاک» آمریکایی در نابودی بسیاری از تهدیدات موثر عمل کرده‌اند، هنوز ناوها و تهدیدات بسیاری هستند که بسیار مجهزتر از ناوهای آمریکا هستند که در صورت هر گونه تقابل نظامی،‌ قطعا تجهیزات نظامی آمریکا در این تقابل شکست خواهند خورد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سروش ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    0 0
    نیروی دریایی امریکا فقط از قایق های تندرو وسایر نیروهای ایرانی شکست میخورد حتی اگه مجهز به لیزر باشد
  • سید ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    0 0
    هرماخ برابر با ۱۲۰۰ متر در ثانیه نیست بلکه هر ماخ برابر با سرعت صوت در ثانیه معادل ۳۳۳ متر در ثانیه میشه
  • ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    0 0
    جالبه که برای طراحی و ساخت یک موشک جدید که بشه به تواناییهاش برای مدتها تکیه کرد زمانی یک دهه ای در نظر گرفتند.
  • ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    0 0
    جوکه جدیده؟
  • صداقت ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    0 0
    همان موشکهایی با سرجنگی 500 کیلویی را میگه.
  • ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    0 0
    نیروی دریایی آمریکا نزدیک ساحل و یا حدود دریایی روسیه ، چین ، ایران و خیلی بعید هند درگیر بشن با ترکیبی از نیروی هوایی ، دریایی و موشکی مثلا ساحل به دریا این کشورها قطعا جوری قلع و قمع می شن که پرل هاربر یادشون بره که البته باخت باخت خواهد بود ولی ماجرا دورتر از حدود دریایی این کشورها مثلا وسط اقیانوس 180 درجه تغییر خواهد کرد دلیلش هم واضحه 11 ناو هواپیمابر + جزایر تحت اشغال انگلیس فرانسه آمریکا که سراسر آب های دنیا پراکنده شدن و ده ها کشور که به اشکال مختلف مستعمره این ها هستند و پایگاه هایی وجود داره بعلاوه قدرت ناتو نیوزیلند استرالیا و ... که همراه آمریکاست فعلا کسی توان رودررویی با آمریکا رو نداره ولی روزی می رسه که آمریکا هم به قانون سقوط امپراطوری ها می رسه روزی که سود استعمار به هزینش نیارزه ، شک نکنید .
  • شهروند ایرانی ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    0 0
    آخه مشرق سانسورچی به من و تو چه که نیروی دریایی آمریکا و یا روسیه و چین چقدر توان نظامی در تقابل با یکدیگر دارند؟ ببین توان نیروی دریایی ما الان چقدر است و آیا توان تقابل با نیروی دریایی مثلا امارات متحده عربی را دارد یا نه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس