کد خبر 507337
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶

مسافرانی که سوار بر نسل جدید هواپیماها می شوند آسمان را از چشم انداز متفاوتی خواهند دید.

به گزارش مشرق، در حال حاضر مسافرانی که سوار بر هواپیما می شوند دید محدودی نسبت به محیط اطراف داشته و به همین دلیل شمار زیادی از آنها نمی توانند از تماشای چشم انداز دیدنی کوهستانها و اقیانوس های زیر پایشان لذت ببرند.

اکنون مدل مفهومی برای فضای داخلی هواپیماها ارایه شده که طی آن مسافران چشم انداز کاملی از دنیای اطراف خود خواهند داشت به طوریکه حتی با چرخیدن به سمت عقب نیز می توانند از مشاهده مناطق اطراف لذت ببرند.

این نوآوری جالب توجه توسط Windspeed Technologies ارایه شده است که طی آن هواپیماهایی ساخته می شود که بیشتر در رده مدلهای لوکس قرار می گیرند تا هواپیماهای اقتصادی و تجاری رایج.

در واقع اینگونه تصور شده که مسافران بر اساس یک زمان بندی مشخص بتوانند از صندلی های معمولی خود برخاسته و در این صندلی های خاصی که تعدادشان نیز محدود است قرار بگیرند. این صندلی ها در محفظه گنبدی شکل تمام شیشه ای قرار دارند.

ساختار گنبدی شکل این محفظه تمام شیشه ای درحالی که ایمنی مسافران را در بالاترین سطح حفظ می کند، به آنها امکان مشاهده کامل مناظر اطراف را هم می دهد.

شرکتی که این نوآوری را مطرح کرده هنوز جزئیات زیادی درخصوص پیاده سازی آن در دنیای واقعی ارایه نکرده اما به نظر می رسد با توجه به محاسبات صورت گرفته و لحاظ شدن تمام جوانب امر، عملیاتی شدن آن دور از ذهن نخواهد بود.


منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    0 0
    عکسش کوع؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس