کد خبر 506484
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱

عضو سازمان جوانان حزب اعتدال و توسعه گفت: جای تعجب است که فضای ذهنی برخی نیروهای اصلاح‌طلب، هنوز با واقعیات امروز جامعه ایرانی همخوان نشده و همچنان درفضای تک‌قطبی دو دهه قبل است.

به گزارش مشرق، اشرف بروجردی عضو بنیاد باران که چندی پیش طی گفت‌و‌گویی به ناکارآمدی دولت یازدهم در برخی حوزه‌ها اشاره‌کرده و گفته بود که ما این ضعف را در قوه مجریه می‌بینیم که همه‌کسانی که آنجا حضور دارند، کسانی هستند نه منتسب به اصلاح‌طلبان هستند و نه کارآمدی لازم رادارند.

این عضو بنیاد باران که حالا معاونت حزب اتحاد ملت ایران را بر عهده دارد همچنین خواستار تغییر چهره کابینه فراجناحی روحانی، پس از انتخابات مجلس شده و تلویحاً گفته است دولت باید به کابینه‌ای یکدست از اصلاح‌طلبان تبدیل شود.

رسول‌زاده عضو سازمان جوانان حزب اعتدال و توسعه به اظهارات این فعال سیاسی اصلاح‌طلب واکنش نشان داد و اظهار کرد: جای تعجب است که فضای ذهنی برخی نیروهای اصلاح‌طلب، هنوز با واقعیات امروز جامعه ایرانی همخوان نشده و همچنان در فضای تک‌قطبی دو دهه قبل است.

وی افزود: به‌تصریح بسیاری از سیاسیون ازجمله بزرگان اصلاح‌طلب، مجموعه‌ای متکثر از عوامل در پیروزی دکتر روحانی در انتخابات 92 مؤثر بودند؛ از دعوت حزب اعتدال و توسعه از حسن روحانی برای ورود به عرصه انتخابات تا رد صلاحیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، انصراف آقای عارف، توانمندی شخص آقای روحانی به‌ویژه نطق‌ها و مناظره‌های انتخاباتی وی، همراه شدن بخش اعظمی از عقلا و معتدلین اصولگرا و اصلاح‌طلب و از همه مهم‌تر خواست جامعه ایران. به‌عبارت‌دیگر هر حزب یا جریان سیاسی که مدعی شود به‌تنهایی مسبب پیروزی دکتر روحانی بوده، قطعاً به خطا رفته است.

رسول‌زاده همچنین از تلاش اشرف بروجردی برای فراموش کردنِ وزن و جایگاه جریان اعتدال به پرچم‌داری حزب اعتدال و توسعه در سپهر سیاسی ایران به‌ویژه در انتخابات آتی مجلس انتقاد کرد و آن را «یکی دیگر از خطاهای شناختی» این فعال اصلاح‌طلب نامید.

وی افزود: حزب اعتدال و توسعه بیش از 16 سال در فضای سیاسی کشور و در دورانی که گاه از سوی اصلاح‌طلبان و گاه از سوی اصولگرایان، فضایی انحصارطلبانه و تک‌قطبی بر کشور حاکم بود، توانست به‌آرامی و به‌دوراز حاشیه و هیاهو نیروهای معتدلِ معتقد نظام را زیر چتر خود سازمان‌دهی کند.

رسول‌زاده ادامه داد:‌ این حزب اکنون نیز که به بدنه قدرت نزدیک است، هیچ‌گاه مانند دیگران سودای انحصار در سر ندارد، بلکه به دولت کمک می‌کند تا شعار «اداره کشور توسط همه شایستگان، بدون توجه به خواستگاه سیاسی آنان» پیش از بیش عملیاتی شود.

وی خاطرنشان کرد: درحالی‌که بزرگان هر دو جریان اصلاحات و اعتدال بر ضرورت تدوام همسویی استراتژیک میان پدیدآورندگان حماسه 92 تاکید دارند،‌ اظهارات خانم بروجردی، نه‌تنها با مشی و گفتار بزرگان اصلاح‌طلب همخوان نیست بلکه تلقی ناخوشایندی در بدنه همراهان و دوستداران دولت اعتدال ایجاد کرده است.

رسول‌زاده افزود: خانم بروجردی به‌گونه‌ای مطلق‌انگارانه گفته‌اند تمامی اعضای دولت، نه کارآمدی لازم رادارند و نه اصلاح‌طلب هستند. این سخن، منتج از یک نگاه خطرناک و تمامیت‌خواهانه است. جامعه ایران فضای تک‌قطبی چپ و راست و تنش‌های ناشی از تندروی‌ها در 16 سال گذشته را به‌خوبی لمس کرد و همین درک جمعی بود که به پیروزی روحانی منجر شد.

وی ادامه داد: گشایش باب قضاوت‌های یک‌سونگرانه شمشیر دو لبه‌ای است که دامن مدیران همسو با خانم بروجردی را نیز خواهد گرفت و چه‌بسا گرفته است. بررسی کارآمدی و سطح کیفی عملکرد هر مدیری به بررسی دقیق، آمار و ارقام مستند و دلایل منطقی نیاز دارد. لذا اگر تنها شرط کارآمدی و عقلانیت را اصلاح‌طلبی بدانیم قطعاً از عقلانیت عدول کرده‌ایم.

عضو سازمان جوانان حزب اعتدال و توسعه، نظرات سیاسی اشرف بروجردی درباره انتخابات مجلس، شورای سیاست گزاری اصلاح‌طلبان و حزب اعتدال و توسعه را ناشی خطاهای مبنایی و گواهی بر ناآشنایی ایشان با تغییرات صورت گرفته بعد از انتخابات ریاست جمهوری و تغییر مرزبندی‌های سیاسی در دوره‌های اخیر دانست و ابراز امیدوار کرد که نیروهای مؤثر همسو با ایشان با چنین دیدگاهی وارد عرصه انتخاب سرنوشت‌ساز آینده نشوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس