کد خبر 506456
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت کرمانشاه اعلام کرد کسانی که در این استان به انفلوانزای فصلی مبتلا شده بودند بهبود پیدا کردند و حال عمومی آنها خوب است.

 به گزارش مشرق، دکتر حسین بیگلری روز چهارشنبه در نشستی خبری اظهار داشت: از ابتدای فراگیر شدن موج انفلوانزا در کشور تا امروز 9 نفر در استان به این بیماری مبتلا شده اند.

وی افزود: این نوع انفلوانزا از راه قطرات تنفسی و دست دادن شخص بیمار منتقل می شود.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت کرمانشاه گفت: وضعیت به دقت از سوی وزارت بهداشت و درمان رصد می شود و مرکز مدیریت بیماری های واگیر در حال انجام اطلاع رسانی است.

بیگلری از مردم خواست که موارد بهداشتی را رعایت کرده و از مصرف خودسرانه داروها اجتناب کنند تا از شیوع این بیماری جلوگیری شود.

وی تاکید کرد که اوضاع در کنترل است و آمادگی های لازم برای مقابله با این بیماری در استان کرمانشاه ایجاد شده است.

* همچنین رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه اعلام کرد که بیماری انفلوانزای فصلی که در کشور شایع شده در کرمانشاه نگران کننده نیست.

دکتر ابراهیم شکیبا روز چهارشنبه در نشستی خبری که در مرکز بهداشت استان برگزار شد با تاکید بر اینکه این بیماری تاکنون تلفاتی در استان کرمانشاه نداشته افزود: برخلاف شایعات مطرح شده این نوع انفلوانزا هیچ ارتباطی با نوع خوکی و پرندگان ندارد و این موارد در کشور مشاهده نشده است.

وی اظهار کرد: در صورتی که مردم موارد بهداشتی را رعایت کننده از شیوع بیماری جلوگیری خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: رعایت آداب تنفسی، خودداری کردن از روبوسی و دست دادن بیماران با افراد سالم، استراحت بیماران در منزل و اجتناب از حضور در اماکن شلوغ از جمله موارد ضروری در کنترل این بیماری است.

شکیبا افزود: این بیماری می تواند برای زنان باردار سالمندان، کودکان، بیماران قلبی و تنفسی خطرناک باشد.

وی در خصوص تزریق واکسن انفلوانزا نیز گفت: با توجه به تاثیر این واکسن پس از پنج هفته، تزریق آن در شرایط کنونی به مردم توصیه نمی شود.

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه یادآور شد: از ابتدای فراگیر شدن موج انفلوانزا در کشور تا امروز 9 نفر در استان به این بیماری مبتلا شده اند که همگی بهبود پیدا کرده اند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس