وابستگان نظامی 28 کشور جهان با عنوان پیام آوران صلح و دوستی از دانشگاه افسری امام علی(ع) بازدید کردند.

به گزارش مشرق، وابستگان نظامی 28 کشور جهان با عنوان  "پیام‌آوران صلح و دوستی" از قسمت‌های مختلف  دانشگاه افسری امام علی(ع) بازدید کرده و با گوشه‌ای از دستاوردهای آموزشی و پژوهشی و فرهنگی این دانشگاه آشنا شدند.

در این دیدار امیر سرتیپ دوم فولادی، فرمانده دانشگاه افسری امام علی(ع) طی سخنانی با اشاره به تاریخچه و نقش دانشجویان این دانشگاه در دوران دفاع مقدس گفت: اولین مدافعین جنگ تحمیلی دانشجویان این دانشگاه بودند؛ که داوطلبانه وارد صحنه نبرد شدند و ده‌ها تن از آنان به شهادت رسیدند.  دو فرمانده شهید و بیش از هزار شهید از میان دانش‌آموختگان این دانشگاه دوران دفاع مقدس در خیل شهدای دوران دفاع مقدس از اعتقاد راسخ پرورش‌یافتگان این دانشگاه حکایت دارد.

وی با اشاره به اصول و راهبردهای دانشگاه افزود: دانشگاه افسری امام علی (ع) آمادگی دارد در راستای راهبردهای کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که همواره مشوق همکاری با نیروهای مسلح کشورهای دوست بوده است، در صورت هماهنگی،  برای بازدید متقابل بین دانشگاهی در قالب هیئت‌هایی مرکب از فرماندهان، اساتید و دانشجویان اقدام کند. اصول و اساس کار ما در این دانشگاه بر خداجویی و اسلام‌محوری – ولایت‌مداری- دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی- خودباوری و خود اتکایی- بصیرت و آینده‌نگری- نگرش آرمانی و توام با عمل انقلابی- تکلیف‌گرایی و شهادت‌طلبی- انضباط و قانون‌مداری- خلاقیت‌محوری و نوآوری بنا نهاده شده است.

وی خطاب به وابستگان نظامی کشورهای جهان خاطرنشان ساخت: دانشگاه افسری امام علی(ع) با ره‏‌توشه‌های تجربی از گذشته و با داشتن چشم‌اندازی منطقی به آینده همواره در هر شرایطی به قدرت پاسخگویی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به کنش‌های محیطی می‌اندیشد که با مجاهدت و پا در رکابی در این منطقه بسیار حساس و مهم جنوب غرب آسیا توانسته است امنیت مثال‌زدنی و کم‌نظیری را برای نظام و مردم عزیز خود ایجاد کند.

بر اساس این گزارش، در این بازدید وابستگان نظامی با حضور در مقبره شهدای گمنام دانشگاه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس