کد خبر 426829
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸

جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه ساخت تجهیزات وزارت دفاع امسال و سال 95، چهار برابر می‌شود گفت: ساخت ناوشکن موج‌های 3، 4 و 5، انواع قابلیت‌های ارتباطی، لجستیکی و مخابراتی را ارتقا می‌دهد.

به گزارش مشرق، امیر حاتمی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران مراحل ساخت ناوشکن دماوند در مجتمع زیباکنار با بیان اینکه اتفاقات خوبی در وزارت دفاع در راه است اظهار کرد: امسال و سال 95 ساخت تجهیزات وزارت دفاع 4 برابر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز نسبت به 20 سال گذشته شرایط و وضعیت بسیار روشنی داریم افزود: دشمنی دشمنان در حق اسلام، ایران و ملت‌های آزاده بسیار نمایان شده است.

جانشین وزیر دفاع با تصریح بر اینکه در شرایط کنونی توانمندی نیروهای مسلح ساده‌تر است ادامه داد: شاید در دو دهه قبل علامت سوال برای ساخت تجهیزات نیروهای مسلح مطرح می‌کردند اما امروز به روشنی مشخص است که در جزیره امنی در میان آتش و شقاوت زندگی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه تمام مردم ایران کار و مدیران ما تلاش و تدبیر می‌کنند، گفت: سایه تدبیر هوشمندانه مقام معظم رهبری بر سر ماست و در بین این تلاش‌ها سهم بزرگی متعلق به نیروهای مسلح است.

حاتمی اضافه کرد: افتخار داریم در وزارت دفاع از این نیرو پشتیبانی کنیم و امروز همکاران ما درک می‌کنند فرصت و منابع بسیاری نداریم که بخواهیم کار کم‌کیفیت ارائه دهیم بلکه آنچه تولید می‌شود در اختیار کشور قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان و 70 مجموعه نیروهای مسلح و نیروی دریایی ارتش تلاش کردند محصولات تولید شود خاطرنشان کرد: دامنه این محصولات بسیار متنوع است.

جانشین وزیر دفاع اضافه کرد: در حوزه دریایی، نیروی مسلح ده‌ها محصول دارد و در حوزه هوایی، هوافضا و سایبری این نیازمندی‌ها بسیار متنوع است.

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه گذشته یک هزار محصول ارائه شده بود یادآور شد: راضی به این وضعیت نیستیم و برای رسیدن به نقطه مطلوب باید تلاش کنیم.

حاتمی درباره ناوشکن موج 2 افزود: بیش از 25 اقدام در موج 2 نسبت به موج یک لحاظ شده که 12 مورد بومی‌سازی تجهیزات است.

وی از ساخت ناوشکن‌های موج 3 و 4 و 5 در وزارت دفاع خبر داد و خاطرنشان کرد: ساخت این موج‌ها انواع قابلیت‌های ارتباطی، لجستیکی و مخابراتی را ارتقاء داده است.

وی با بیان اینکه امروز به میزان قابل توجهی آرزوی ساخت تجهیزات را برآورده کرده‌ایم تصریح کرد: عبارت مشهور امام «ما می‌توانیم» امروز برای ما باور عمیق قلبی است که در آن تدبیر وجود دارد.

جانشین وزیر دفاع به افزایش 4 برابری ساخت تجهیزات وزارت دفاع در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: این تجهیزات با کیفیت بهتر و شرایط مناسب‌تر ساخته می‌‌شوند و خودباوری دستاورد اصلی است و بسیار ارزشمند محسوب می‌شود.

حاتمی از تکمیل زنجیره آموزشی نیروی دریایی مقتدر در دریای مازندران خبر داد و گفت: دانشگاه افسری امام در نوشهر، آموزش‌های بهتری می‌دهد تا مقتدرتر از امنیت منطقه دفاع کنیم.

وی افزود: برای همه باور عمیق است که جمهوری اسلامی ایران به جز صلح و آرامش و امنیت چیزی مورد نظرش نیست و تولید تجهیزات برای توان دفاعی و حفظ صلح و آرامش است.

وی با اشاره به اینکه افزایش توان دفاعی ایران پیامی به جز افزایش صلح به ویژه برای همسایگان ندارد خاطرنشان کرد: این کار متکی به نظام جدی نوآوری دفاعی بوده و در حال تکمیل و پیاده‌سازی است.

به گفته وی در نظام نوآوری دفاعی آن‌چه در دانش تولید می‌شود ماندگار خواهد بود و تمام تجربه‌ها در دفاتر مختلف نظام مذکور ثبت و ضبط می‌شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    0 0
    ناو سهند کدام موج هست؟؟
  • رحمن ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    0 0
    آمادگی در یک جنگ در خلیج فارس باید ادواتی و تجهیزاتی ساخت که در جنگ نا متقارن بتوان استفاده کرد کشتی های بزرگ جنگی بدرد خلیج فارس نمی خورد باید قایقهای سریع السیر و زیردریایی های کوچک سریع ساخت و تجهیز کرد .موشکهایی بسازید که بتواند از طریق شلیک دهها مین دریایی را در منطقه خواسته بریزد .کاری باید کرد که در صورت لزوم یک کشتی در سواحل جنوبی خلیج فارس جای حرکت نداشته باشد.و این موشک را هم از اذعان عمومی پنهان نگهدارید
  • ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    1 0
    ای کاش بودجه بیشتری بهشون برسه. ضمنا یه کلاس جدید ناوشکن هم مورد نیازه. کلاس موج تازه اول راهه
  • ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    0 0
    موج ۲
  • افشین تهران ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    0 0
    موج سوم.
  • افشین تهران ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    1 0
    افرین بر شما هرچند که خیلی زودتر باید تجهیز میشدیم اما الان هم دیر نیست و شاید این زمان بهترین هست چرا که تدبیر رهبری این هست.
  • ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    1 0
    سهند موج 5 هستش نه 3
  • ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    0 0
    موج 2 دماوند بود که تو دریای خزر به اب انداخته شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس