رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: کسانی هستند که گردش مالی آنها در کشور سالانه 2 تا 4 هزار میلیارد تومان است، اما پرونده مالیاتی‌شان اصلاً ربطی به این عددها ندارد.

به گزارش مشرق ، علی عسکری ظهر امروز در چهارمین اجلاسیه اتاق اصناف ایران اظهار داشت: نظام مالیاتی در کشور دو رسالت بر عهده دارد، یکی این که مالیات دریافت کند و دیگر تنظیم روابط سالم و شفافیت در اقتصاد ایجاد کند و در تمام دنیا این دو مسئله را از نظام مالیاتی می‌خواهند، نه دادگاه و نیروی انتظامی.

وی با اشاره به اینکه شاید دعواهای زرگری که بین مالیات و اصناف ایجاد شده، ما را از رسالت اصلی‌مان دور کرده است، تصریح کرد: اگر در جایی وارد شده‌ایم، از باب دلسوزی بوده است و خیلی از همکاران خود شما اسامی به من داده‌اند که علیرغم آنکه فعالیت اقتصادی‌شان 10 برابر دیگران بوده است، اما اصلاً پرونده‌ای نداشته‌اند و ما دستور تحقیق و جستجو داده‌ایم.

رئیس سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: کسانی هستند که گردش مالی آنها در کشور سالانه 2 تا 4 هزار میلیارد تومان است، اما پرونده مالیاتی‌شان اصلاً ربطی به این عددها ندارد.

وی در مورد اصلاح قانون مالیاتی گفت: در قانون مالیاتی جدید گفته‌ایم که مالیات مشاغل خرد مقطوع کنیم چرا که نزدیک به یک میلیون و 500 هزار مؤذی مالیاتی مشاغل خرد داریم که اینها دفتر و دستکی نیاز ندارند.

وی ادامه داد: به طور متوسط 37 درصد مشاغل بند «الف»، «ب» و «ج» اظهارنامه می‌دهند ولی از مالیات معافند که البته این رقم در تهران زیر 20 درصد است و در استان‌هایی مانند خراسان جنوبی و سیستان این معافیت مالیاتی تا 40 درصد هم می‌رسد و حدود 33 درصد از مؤدیان زیر 500 هزار تومان مالیات می‌دهند.

رئیس سازمان امور مالیاتی همچنین به این نکته اشاره کرد که تنها 2.5 درصد از مؤدیان مشاغل بند «الف»، «ب» و «ج» بالای 3 میلیون تومان به ما مالیات می‌دهند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پسر ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    نشان از بی توجهی مسئولان که فقط نظاره گر هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس