کد خبر 505915
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به خروج ارز از کشور برای واردات خاک اره ، چوب کبریت و بیل و کلنگ گفت: چطور دولت برای این محصولات ارز دارد اما برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مشکل ارزی داریم.

 به گزارش مشرق، اقبال شاکری در جریان دویست و سیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بارش برف در روز گذشته اظهار کرد: این بارش موجب قفل شدن تهران به مدت 2 ساعت شد و اگر 6 میلیون نفر در تهران هر روز به سر کار بروند به این ترتیب این تاخیر دو ساعته موجب هدررفت 12 میلیون نفر ساعت و 1.5 میلیون روز کاری در پایتخت شد.

وی ادامه داد: من با خودرو شخصی دو نفر از شهروندانی که در خیابان مانده بودند را سوار کردم اما اگر جا داشت از شرمندگی سر به زیر می‌بردم. چگونه است که نظام جمهوری اسلامی و شهرداری تهران از حل معضل ترافیک وامانده و ناتوان است.

وی با اشاره به واردات 200 تن چوب کبریت، 450 هزار تن تبر و کلنگ و مقادیری زغال ، خاک اره و بیل و پارو گفت: آیا این موضوع اهانت به صنعت محسوب نمی‌شود. چطور دولت برای نوع وسایل ارزی دارد اما برای نوسازی 3 هزار دستگاه اتوبوس فرسوده، تامین 5 هزار اتوبوس و کمک به احداز 200 کیلومتر کمبود خط مترو نمی‌‌تواند کاری کند؟!

وی با بیان اینکه حتی اگر بودجه حمل و نقل عمومی شهرداری در سال آینده دو برابر شود باز هم کاری از پیش نمی‌بریم گفت: حل مشکل حمل و نقل عمومی نیازمند عزم عمومی و اقدام جدی دولت است که امیدواریم تا پایان سال جاری اقدامی برای حل این مشکل توسط دولت صورت پذیرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس