فواد معصوم گفت: باید تلاش‌های بین‌المللی برای ضربه‌زدن به گروه تکفیری و صهیونیستی داعش هماهنگ شود.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری روداو؛ فواد معصوم در دیدار با فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان ضمن قدردانی از حمایت‌های این کشور از عراق در جنگ علیه داعش گفت: مهم‌ است دو کشور در همه سطوح روابط دوستانه مستحکمی داشته باشند.

در این دیدار دو طرف درباره راه‌های تقویت روابط دوجانبه، تازه‌ترین تحولات مرتبط با مقابله با تهدیدهای داعش، لزوم هماهنگی تلاش‌های بین‌المللی برای مبارزه و ضربه‌زدن به شبکه‌های خاموش داعش در جهان و خشکاندن منابع مالی آن با یکدیگر گفتگو کردند.

براساس بیانیه ریاست جمهوری عراق، فواد معصوم ضمن اشاره به اتحاد ملت عراق علیه داعش به رغم تفاوت‌های قومیتی و مذهبی گفت: تلاش‌ها برای به نتیجه رساندن آشتی اجتماعی و بازسازی مناطق آسیب‌دیده ادامه دارد.

وزیر امور خارجه آلمان نیز باردیگر بر تداوم حمایت‌های کشورش از عراق و توسعه آن در همه سطوح تاکید کرد و موفقیت‌های اخیر (ارتش عراق) و به خصوص پیروزی در‌ سنجار را حائز اهمیت خواند.

اشتاین‌مایر ضمن اشاره به قصد کشورش برای احداث چند بیمارستان در عراق گفت: آلمان قصد دارد به منظور تشویق بازگشت آوارگان به مناطق‌شان سطح حمایت‌های خود در حوزه خدمت‌ رسانی را توسعه بخشد.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین از تلاش‌های رئیس جمهور عراق برای به نتیجه رساندن اصلاحات سیاسی و اجرایی دولت عراق قدردانی کرد.


منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس