برنامه نود در حالی روی آنتن رفت که وزیر رفاه برای دومین بار قول داد مشکل فوتبالی‌ها را حل کند. همچنین مدیر تیم فوتبال امید در پاسخ به کنایه فردوسی پور گفت: شما مثل سیندرلا هستی که لباست را عوض می‌کنی!

به گزارش مشرق، برنامه ۱۶ آذر نود از ساعت ۲۲:۳۴ از شبکه سه سیما آغاز شد.

عادل فردوسی پور دضمن تبریک ۱۶  آذر روز دانشجو آرزو کرد قشری که قرار است مملکت را بسازند دغدغه هایشان شنیده شده و به خواسته هایشان برسند. او همچنین سالگرد شهادت شهدای رسانه در حادثه سقوط هواپیمای سی۱۳۰ را به خانواده های آنان تسلیت گفت.

به عنوان اولین بخش سوال مسابقه پیام کوتاه درباره انتخاب بهترین بازیکن دو ماه اخیر فوتبال ایران پخش شد. فردوسی پور اعلام کرد برای انتخاب بازیکنان از نمراتی که سایت برنامه به بازیکنان لیگ داده است کمک گرفتیم و در کنار آنها کریم انصاری فرد هم که ۴ گل در ۸ بازی اخیر لیگ یونان زده را اضافه کردیم.

 

آمار شرکت کنندگان در نظرسنجی نود از خارج از کشور با استفاده از اپلیکیشن موبایلی نود منتشر شد.

پیش نمایشی از آنچه در برنامه ۱۶  آذر نود خواهید دید پخش شد که شامل سفر ایران نود به بوشهر، گفتگوی ویژه با مرتضی پورعلی گنجی، گزارشی از درگذشت هوادار پرسپولیس، درگیری های لیگ فوتسال، گزارشی از علیرضا جهانبخش در هلند و... بود.(ویدیو)

احمدرضا رضایی و علی اکبر احمدوند بازیکنان تیم ملی ناشنوایان که به مقام قهرمانی جهان رسیدند به برنامه آمده و گفتگو با آنان انجام شد. مهم ترین مشکل آن بیکاری و عدم پرداخت پاداش آنان بود. رضایی اعلام کرد ۴ سال قبل که قهرمان جهان شدیم رئیس جمهور وقت اعلام کرد ۱۲۰ سکه پاداش به ما می دهند اما الان ۵ سکه داده اند. ۱۲ نفر از اعضای این تیم با وجود اینکه تحصیلات در حد کارشناسی ارشد دارند بیکار هستند و به سختی زندگی می کنند.  ما حاضریم در شرایط برابر و در صورتی که بازیکنان تیم ملی شنواهای فوتسال پنبه در گوش های خود بگذارند با آنها مسابقه دهیم تا همگان قدرت و استعداد بچه های ما را بیینند. متاسفانه هیچ کدام از رسانه ها از ما ننوشتند و به قهرمانی ما نپرداختند. با این وضعیت امیدواریم مسابقاتی در مریخ یا سیارات دیگر برگزار شود و آنجا قهرمان شویم ، شاید آنجا به ما بیشتر توجه شود! (ویدیو)

گزارش ایران نود و سفر تیم برنامه ساز نود به بوشهر پخش شد.(ویدیو)

آمار و رکوردهای گزینه های نظرسنجی امشب برنامه نود مرور شد.(ویدیو)

گزارشی از اکبر افتخاری پیشکسوت فوتبال و ستاره تیم ملی فوتبال در جام ملت های آسیا ۱۹۶۸ تهران پخش شد که با وجود ابتلا به بیماری پارکینسون و آلزایمر مجبور به رانندگی تاکسی برای گذران زندگی شده.(ویدیو)

تیم منتخب برتر پس از انقلاب با اضافه شدن اشکان دژاگه از نظرسنجی هفته قبل کامل تر شده و نمایش داده شد.

گزارش کوتاهی از آخرین وضعیت تغییر سرمربی تراکتورسازی پخش شد.(ویدیو)

عباسی مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی روی خط آمد و درخصوص آخرین وضعیت کناره گیری تونی اولیویرا از هدایت این تیم صحبت کرد. وی ادعا کرد ما تمایل داریم تونی در تیم بماند و اگر نماند گزینه های جانشینی اش را بررسی می کنیم.(ویدیو)

 تقویم نود و مرور اتفاقات نوستالژیک فوتبال مصادف با هفته جاری پخش شد. از جمله بخش های تقویم این هفته مسابقه ایران و عراق ۱۴ آذر در جام ملت های ۹۶، ۱۲ آذر روز جهانی معلولین، ۱۰ آذر ۲۴ تولد ابراهیم آشتیانی پیشکسوت پرسپولیس و تیم ملی، اولین بازی وحید هاشمیان برای تیم ملی در بازی های آسیایی تایلند و تولد علی منصوریان بود.(ویدیو)

 سایت برنامه نود و بخش های مختلف آن بررسی شد.(ویدیو)

اینفوگرافی از عملکرد و امتیازات ستاره های تیم ملی فوتبال امید پخش شد.(ویدیو)

 عادل فردوسی پور اعلام کرد آقای ربیعی وزیر کار و رفاه امور اجتماعی تماس گرفته اند و گفته برنامه را دیده و قرار شده فردا کمک کنند تا مشکلات اعضای تیم ناشنوایان حل شود. وی همچنین اعلام کرده هزینه ۵۰۰ میلیونی سفر این تیم را هم خود وزیر پرداخت کرده است.

حبیب کاشانی مدیر تیم ملی فوتبال امید به برنامه آمده و گفتگو درباره وضعیت تیم امید با او آغاز شد.

قرعه کشی مسابقه پیام کوتاه هفته گذشته به کمک کاشانی انجام شد.

در میانه صحبت با کاشانی گزارشی از مرگ دلخراش هوادار ۶۹ ساله پرسپولیس در مسابقه برابر نفت و صحبت های فرزند و دوست او و گلایه های آنها از عدم رسیدگی به او قبل و بعد از درگذشتش پخش شد.(ویدیو)

ساعت ۰۰:۱۷ بامداد اولین بار آمار نتایج نظرسنجی پخش شد که با شرکت یک میلیون و ۱۲۳ هزار نفر، مهد رحمتی با ۴۵،۹ درصد اول بود و کمال کامیانی نیا با ۲۹،۱ درصد و کریم انصاری فرد با ۹،۷ درصد دوم و سوم بودند.

 از ۹۰ تا ۹۰ شامل حواشی یک هفته گذشته فوتبال کشور پخش شد. (ویدیو)

 مرتضی پورعلی گنجی مدافع تیم ملی به عنوان مهمان ویژه به برنامه نود آمد و گفتگوی امشب با او آغاز شد.

مدافع تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه در جام ملتهای آسیا با سلام و صلوات به عراق پنالتی زده بود، گفت: اعتماد به نفسم برای بازی در تیم ملی با صحبت‌های کارلوس کی‌روش روی هزار رفت!

 مرتضی پورعلی گنجی بعد از اتمام لیگ چین و بازی در تیم تیانجین، در حال استراحت و فرا رسیدن نقل و انتقالات زمستانی است تا در صورت داشتن پیشنهاد اروپایی، فوتبالش را در این قاره ادامه بدهد.

این مدافع تیم ملی که میهمان برنامه نود بود، صحبت‌های مختلفی را از زندگی و فوتبالش به زبان آورد که گزیده آن در زیر می‌آید:

* جام ملتهای استرالیا برایم خوش یمن بود. من پنج سال هافبک دفاعی بازی کردم ولی فوتبالم به چشم نیامد. بعد از مصدومیت پژمان منتظری بود که کارلوس کی روش به من اعتماد به نفس داد.

* قبل از جام ملتهای آسیا کی روش از من پرسید که آیا استرس دارم؟ من هم گفتم اگر بگویم استرس ندارم، دروغ است. کی روش هم به من گفت تو مقابل بنفیکا بازی کرده ای و می‌توانی بهترین عملکرد را داشته باشی. بعد از حرفهای کی‌روش اعتماد به نفسم رفت روی هزار!

* در بازی با سوئد مقابل زلاتان ابراهیموویچ بازی کردم. زلاتان که برای خودش «تیر برقی» است. هر کسی به این بازیکن برخورد کند، خرد می شود!

* در جام ملتهای آسیا، با سلام و صلوات به عراق پنالتی زدم!

* وقتی روی بازیکن عراق خطای پنالتی کردم، گفتم «یا خدا، ناراحتی ۷۰ میلیون نفر روی دوش تو افتاد»! برای همین گل قوچان نژاد به عراق بیشتر از گل خودم به من چسبید.

* دوران کودکی می رفتیم کنار ساحل والیبال ساحلی بازی می‌کردیم و برای همین خوب برای سر زدن در فوتبال خوب درجا می‌پرم.

* پیش خودم می گفتم اگر در بازی با سوئد خوب باشم از همانجا به فوتبال اروپا می روم که اینطور نشد.

* قبل از اینکه برای بازی در تیم تیانجین به چین بروم، حرف رضا شاهرودی را گوش کردم و با خودم تن ماهی، کنسرو و جوجه به چین بردم. سه ماه کارم همین بود که کنسروها را با برنج می‌خوردم. در کل سه، چهار کیلو وزن کم کردم.

* شهر تیانجین فقط یک ایرانی داشت. این ایرانی خلبان بود که او را نمی‌دیدم.

* بعد از فوت پدرم حتی کرایه اتومبیل هم نداشتم که از روستا به شهر بروم. همیشه سر راه می ایستادم تا یک آشنا رد بشود و مرا تا شهر برساند.

* بعد از پاس به تیم احسان ری رفتم. در آن مدت در یک اتاق کنار زمین زندگی می‌کردم و سه ماه ساندویچ  می‌خوردم.

* جواد نکونام الگوی داخلی من بود. سبک فوتبالم به آقا جواد شبیه بود. البته آقاجواد کاپیتان بسیار خوبی بود. او یکبار سر بازی با بحرین سرم داد زد که با تمرکز بازی کنم. بعد از آن دیگر اشتباه نکردمدر فوتبال خارجی هم الگویم بالاک بود. البته می‌گویند سبک بازی‌ام در دفاع به راموس شبیه است، ولی راموس کجا و مرتضی کجا!

منتظر تعطیلات ژانویه هستم تا اگر پیشنهاد اروپایی بود، به یک تیم اروپایی بروم وگرنه در یک تیم آسیایی بازی خواهم کرد.

من خسیس نیستم. یک روزی پسر نداری بودم. شاید هزار تومان برای من ۱۰۰ هزار تومان بود. از خدا خواسته ام آنقدر به من پول بدهد که به ندارها بدهم.

گزارشی از باشگاه آلکمار هلند با توضیحات علیرضا جهانبخش و حضور او در این باشگاه هلندی پخش شد که نسخه کامل آن در سایت برنامه قرار می گیرد.(ویدیو)

تیم منتخب هفته سیزدهم لیگ برتر براساس نمرات کارشناسان سایت برنامه نود تشکیل شده و به نمایش گذاشته شد. با توجه به نمره های داده شده مسعود حسن زاده با نمره ۱ بهترین بازیکن تیم بود.

 

 بخش دوم ایران نود با سفر به استان بوشهر و بررسی وضعیت فوتبال این استان پخش شد.(ویدیو)

 مرور عملکرد لژیونرهای فوتبال کشور در هفته گذشته بخش بعدی نود بود.(ویدیو)

 مسابقات هفته هفدهم لیگ دسته اول مرور شده و گل های بازی ها پخش شد.(ویدیو)

 روزنامه های ورزشی سه شنبه از روی سایت برنامه نود مرور شد.

حواشی هفته بیستم لیگ برتر فوتسال با بازی عجیب و نیمه تمام گیتی پسند و منصوری قرچگ با حمله تماشاگران، بخش بعدی بود که روی آنتن رفت.(ویدیو)

 


منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس