کد خبر 505708
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۳

مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه امیرکبیر با حضور غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی به عنوان مدعو برگزار شد حاشیه‌های گوناگونی به همراه داشت.

به گزارش مشرق، مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه امیرکبیر تحت عنوان «بذر امید» توسط سه تشکل تازه تاسیس این دانشگاه با حضور غلامحسین کرباسچی شهردار اسبق تهران، رئیس ستاد انتخاباتی یکی از سران فتنه و دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی به عنوان مدعو حاشیه‌های فراوانی را به همراه داشت.

در این مراسم تصاویر سران فتنه و رئیس دولت اصلاحات توسط برگزارکنندگان این مراسم در بین دانشجویان توزیع شد که این حرکت با اعتراض و برخورد مسئولان حراست دانشگاه مواجه شد و مسئولان امر تصاویر سران فتنه را جمع کردند.

سر دادن شعارهای ساختارشکنانه در این برنامه که مشترکا توسط انجمن اسلامی دانشجویان ترقی‌خواه، انجمن فرهنگ و سیاست و مجمع اسلامی دانشجویان مسلمان دانشگاه امیرکبیر برگزار شده بود از جمله حاشیه‌های این مراسم بود.

در این مراسم دانشجویان بیانیه‌ای را مبنی بر آزادی سران فتنه و رفع حصر آنان خواندند، همچنین دست‌اندرکاران این مراسم شال‌ها و دستبندهای سبزی را به همراه داشتند که بر روی شال‌های آنان کلمه «بذر امید» که عنوان برنامه نیز بود، نوشته شده بود.

نماهنگی در این مراسم پخش شد که وقایع تلخ جنبش دانشجویی از سال 78 تا سال 88 را از جمله حوادث کوی دانشگاه و فتنه 88 به نمایش گذاشت.

گفتنی است در این کلیپ به بهانه بذر امید به تقدیر از عناصر جبهه ملی، مجرمان غائله کوی دانشگاه، فتنه 88 و همچنین یاد کردن از مجید توکلی به عنوان شرف جنبش دانشجویی که خود محکوم فتنه و دست اندرکار اصلی واقعه نشریات موهن است پرداخته شد.

بر روی سن بنری نصب شده بود که تصاویر افرادی چون بهزاد نبوی، محسن میردامادی و مجید توکلی از محکومین فتنه 88 دیده می‌شد، همچنین حروف کلمه حصر به صورت جدا بر روی تابلوهایی جداگانه دیده می‌شد.

شعرخوانی مجری مراسم با موضوع حمایت سران فتنه واکنش دانشجویان منتقد را به همراه داشت که موجب تنش و درگیری در میان دانشجویان شد که این موضوع با دخالت حراست دانشگاه حل شد.

دانشجویان دانشگاه امیرکبیر نسبت به حضور کرباسچی به عنوان یک مفسد اقتصادی در دانشگاه امیرکبیر اعتراض کرده و با دست‌نوشته‌هایی همچون «مفسد اقتصادی را چه به روز دانشجو» نسبت به این امر واکنش نشان دادند.

همچنین در این مراسم غلامحسین کرباسچی اعلام کرد براساس آمار سال 93 و درواقع تنها یک سال پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، ایران در میان 90 کشور جهان رتبه دوم را در شاخص فلاکت به دست آورده است، همچنین وی مجموعه تورم و رکود را عامل فلاکت در یک جامعه دانست.

در پایان مراسم نیز دانشجویان به بیان نظرات خود پرداختند که متاسفانه با مطرح شدن حرف‌های مخالف ارزش‌های انقلاب و اسلام جو سالن کمی از حالت عادی خارج شد و عده‌ای از دانشجویان دوباره با سردادن شعارهای ساختارشکنانه بر عقاید غلط خود پافشاری کردند.

برپایی این برنامه و همچنین نگاه به برنامه‌های گذشته این تشکل‌های نوظهور بار دیگر نشان داد که جریان موسوم به روشنفکری در دانشگاه امیرکبیر حرفی جز تکرار حرف‌های غلط گذشته خود که همانا حمایت از سران فتنه و سر دادن شعار رفع حصر است، ندارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    دانشگاه تبدیل شده به باشگاه سیاسی و محل عقده گشایی بیماردلان! روحانی امروز گفته دانشگاه باید استقلال داشته باشد! بنازم به این استقلاللللللللللللللللللللللللل
  • ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    اقای. کرباسچی. یاد دادگاه شما افتادم. و شاهد. شما اقای قبه. راستی. شنیدم شوهر خواهر شما بوده شاهد خوبی بود سلام برسونید به همه به شهرام خان جزایری. رفیقدوست وبقیه خیلی سلام برسونید
  • ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    کرباسچی اقای قبه رو هم میاوردی برای شاهد
  • ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    هه..
  • امید ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    درودبرشرفت جناب کرباسچی ک آنقدردزدیدنددر۸ سال قبل که رکوردشان تاپایان جهان شکسته نخواهدشد
  • محمد ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    اینا یعنی قانع نشدن به حضرت عباس نمیخام از احمدی نزاد حمایت کنم فقط یه بار تلویزیون نشون داد بهمن 88 صدای امریکا از دستش در رفت گفت سازمانهای نظر سنجی امریکا گفتن انتخابات درست بوده هی نگید تا دوباره اشوب بشه وامثال کرباسچی ادای قهرمان در بیارن
  • اسفندیار ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    احمدی نژاد و فرق شکافته ی عدالت
  • ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    خدايا اينان را هدايت كن تا در مسير حق و عدالت قرار بگيرند و ولايت رهبري را بپذيرند. آناني كه به انقلان اسلامي و خون شهيدان و مقاومت، و رهبري مي خواهند ضربه بزنند، اگر قابل هدايت نيستند آنان را خوار سپس نابود بفرما تا انقلاب اسلامي و نظام و رهبري از دست آنان راحت شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس