وزیر دفاع برجام را تثبیت کننده حق غنی‌سازی ایران دانست و گفت: در بخش نظامی در هیچ شرایطی ‌محدودیتی را نمی‌پذیریم.

به گزارش مشرق، سردار حسین دهقان عصر امروز در کنگره شهدای دانشجوی استان اصفهان که همزمان با روز دانشجو برگزار می‌شد، گفت: اگر 16 آذر را ایام‌الله بنامیم حرف گزافه‌ای نگفته‌ایم.

وی افزود: در سال 32 و پس از کودتای 28 مرداد این تاریخ رقم خورد و شاید بتوان 16 آذر را نقطه عطفی در خروج سیطره بریتانیا و قرار گرفتن در زیر سیطره آمریکا برای دولت وقت ایران تلقی کرد.

وزیر دفاع افزود: دانشجویان در 16 آذر سال 32 فریاد نفی نوکری استکبار، نفی نظام سلطه و استقلال سر دادند.

سردار دهقان گفت: نظام شاهنشاهی تصور می‌کرد با یک قدرت‌نمایی و نشان دادن چنگ و دندان می‌تواند مانع گسترش موج استکبارستیزی و حیاتبخش دانشجویان به جامعه شود، غافل از اینکه هر جا قطره خونی به ظلم و ناحق ریخته شود نهال آزادگی در آنجا سبز می‌شود و عرصه را تنگ می‌کند.

وی ادامه داد: در نیم قرن گذشته حرکات پیش‌گامانه دانشجویان را همه ما دیدیم و می‌توانیم به راحتی آدرس دهیم و تاریخ جنبش دانشجویی ثابت می‌کند که دانشجویان با بصیرت شرایط موجود را درک می‌کنند و جلوی هر انحرافی را می‌گیرند.

وزیر دفاع با اشاره به پیشتازی دانشجویان در پیش از انقلاب اظهار داشت: دانشجویان بسیاری طی مبارزات با رژیم شاه به زندان افتاده و تحت شکنجه قرار گرفتند و زمینه‌ساز انقلاب بودند و امروز در گشودن راه‌ها و برداشتن گام به سوی قله‌های موفقیت هم پیشتازند و این جلوداری امروز کشور را در سطح علمی در حوزه علم در سطح تراز کشورهای پیشرفته قرار داده است.

وی تصریح کرد: در بخش انرژی هسته‌ای که خود من اطلاع دارم، فرزندان این ملت این دانش را به صورت گروهی کسب کردند عملیاتی نمودند و امروز دشمن ما را صاحب علم در این حوزه می‌داند و صحبت از مبادله محصولات می‌کند. در بخش‌های سلول‌های بنیادی و نانو نیز همین گونه است.

دهقان با بیان روحیه استکبارستیزی دانشجویان در 16 آذر 32 گفت: باید بپذیریم نظام ما به خاطر ماهیت ضد استکباری‌اش دشمنی سلطه را در مقابل دارد و تا زمانی که این نظام هست این دشمنی نیز وجود خواهد داشت به همین جهت انتظار می‌رود دانشجویان با تحلیل درست از اتفاقات داخل و خارج از کشور در مسیر صحیح گام بردارند.

وی ادامه داد: انتظار دیگر از دانشجویان این است که نباید پیاده نظام جریان‌های سیاسی باشند، جریان‌هایی که به دنبال منافع گروه خودشان هستند، دانشجویان متعلق به کل کشور هستند نه یک گروه خاص.

این سردار دفاع مقدس اذعان داشت: در حوزه توسعه علم و فناوری این دانشگاه است که باید جلودار باشد و به این وسیله برای کشور قدرت آفرینی و ثروت آفرینی کند.

وی نقد سازنده را انتظار جدی از دانشگاه دانست و افزود: با توجه به عدم تعلق دانشجویان به مسائل مختلف باید در موضع نقد مصلحانه قرار گیرند.

وزیر دفاع تمرین گرفتن مسئولیت، ساخت خود در ابعاد مختلف، پذیرش خرد جمعی و عقل‌گرایی را از دیگر ویژگی‌ها و انتظارات از دانشجویان دانست.

دهقان با اشاره به موضوع مذاکرات هسته‌ای بیان داشت: از حدود 12 سال پیش نظام سلطه و بدخواهان این ملت تلاش کردند پرونده‌ای را علیه کشورمان شکل دهند و کار را به نقطه‌ای برسانند که کشور ما به عنوان کشوری بی ثبات کننده در جهان شناخته شود و این یعنی تحت فشار قرار گرفتن تا آنجا که یک اقدام جمعی علیه کشور به وجود آورند.

وی ادامه داد: تمامی ابزارشان را بسیج کردند تا سندهایی تولید کنند که تائید کند حرکت کشور به سمت سلاح هسته‌ای است؛ اسرائیل و امریکا تمام تلاششان را انجام دادند و به صورت لحظه‌ای تمامی حرکات مربوط به تاسیسات هسته‌ای را تحت نظارت خود قرار دادند، اطلاعاتشان را مبادله کردند و می‌خواستند پرونده‌ کاملی بسازند تا هر اقدامی را علیه کشور توجیه کند.

وزیر دفاع گفت: در مقابل ما هیچ‌گاه به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده‌ایم نه اینکه قادر نباشیم بلکه چنین اراده‌ای نداریم و سلاح کشتار جمعی در ایدئولوژی جمهوری اسلامی جایی ندارد.

وی تاکید کرد: معتقدیم آنچه قدرت خلق می‌کند اتحاد، ایمان و پیروی از ولایت است و البته ابزار و تجهیزات متناسب برای دفاع از کشور و اینجا باید بگویم ما در تولید سلاح‌های گوناگون که برای دفاع از کشور نیاز است هیچ کم و کاستی نداریم.

سردار دهقان اظهار داشت: در ابتدای پیروزی انقلاب دانشجویان در بخش دفاعی کار را شروع کردند و قدرت ما امروز با برخی قدرت‌های بزرگ در این زمینه برابری می‌کند و امکاناتی فراهم کردیم که قدرت بازدارندگی‌مان را افزایش داده است.

وی تصریح کرد: از دو سال قبل وارد فضای جدیدی در مذاکرات هسته‌ای شدیم و گفتیم به هر سندی که ادعای دستیابی به سلاح هسته‌ای توسط ایران را دارد پاسخی دهیم اما حتی یک برگ سند معتبر ارائه نکردند، تنها گفتند که ماهواره‌های ما حرکات مشکوکی را نشان می‌دهند.

وی اضافه کرد: تا به امروز هم سندی دال بر حرکت ما به سمت سلاح باشد ارائه نداده‌اند و صحبت ما تنها برخورداری از حقوق قانونی‌ است.

وی برجام را تثبیت کننده حق غنی‌سازی ایران دانست و افزود: می‌خواستیم دنیا به حق غنی‌سازی ما ‌اقرار کند و محدودیتی در توسعه در فناوری انرژی هسته‌ای نداشته باشیم، از طرفی به غنای بیشتر فعلا نیازی نداریم.

وی اضافه کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده برای افزودن نیروگاه و تهیه برق به وسیله انرژی هسته‌ای تا 10 سال آینده نیازی به 257 هزار سو داریم.

دهقان با تاکید بر اینکه در خصوص بخش نظامی در هیچ شرایطی هیچ محدودیتی را نمی‌پذیریم اظهار داشت: البته محدودیت‌هایی در زمینه انرژی هسته‌ای پذیرفته‌ایم.



منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    شما که فعلا کل پروژه های موشک های دوربرد مثل قائم و فضایی بعد از سفیر بسیار قدیمی رو کنسل کردید....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس