کد خبر 505662
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹

سخنان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره اسکناس ۱۰۰۰ تومانی تأیید شد.

به گزارش مشرق، غلامعلی حدادعادل در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته که به شهید مدرس اختصاص داشت، گفته بود که رضاخان یک صد قطعه اسکناس هزار تومانی برای مدرس فرستاده بود تا او کاری به کار رضاخان نداشته باشد.

به گفته حدادعادل مدرس هم در پاسخ رضاخان گفته است که همه آن پول‌ها را صرف مخالفت با وی خواهد کرد. البته اندکی بعد هم کسی که پول را آورده بود دوباره آمد و پول‌ها را پس گرفت.

پس از این سخنرانی، برای بعضی این سؤال ایجاد شده است که «مگر در زمان مدرس اسکناس هزار تومانی وجود داشته است؟» البته حدادعادل این واقعه را با استناد به مطلبی که در صفحه 928 کتاب «سرگذشت، افکار و آثار آیت‌الله شهید سیدحسن مدرس»، به نقل از جلد اول کتاب «جرعه‌ای از دریا» تألیف آیت‌الله شبیری زنجانی (ص 546-549) آمده بود نقل کرده بود، لکن در پیگیری بیشتر از طریق موزه دفینه که به تاریخ پول در ایران اختصاص دارد توضیح زیر نیز به دست آمد که جهت اطّلاع بیشتر و رفع ابهام منتشر می‌شود.

اسکناس هزارتومانی که حداد از آن گفته بود+عکس


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    1 0
    مگر پول ایران به ریال نیست؟ با فوتوشاپ به راحتی میشه چنین چیزی ساخت
  • ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    صلوات تقدیم به روح شهید مدرس
  • ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • احسان ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    با موزه پول صحبت کردم. کارشناسش گفت فقط 12 قطعه اسکناس 1000 تومانی در زمان قاجار توسط بانک شاهی در انگلستان چاپ شد برای پشتوانه مالی. از اون تعداد فقط 1 عدد الان تو ایران هست.
  • امین ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 1
    سلام. به این نکته توجه کنید که در سال 1311 واحد پول ایران ریال شده است و اسکناس 10000 ریالی که معادل هزار تومان می شود در سال 1331 منتشر شده است. بنابراین اگر بازه زمانی مورد نظر آقای دکتر حداد عادل بین 1311 تا 1331 بوده است سخن ایشان ولو نقل از دیگران اشکال دارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس