کد خبر 505640
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲

یک کارشناس طب سنتی با پرداخت به راه‌های رفع کم‌خونی در بارداری, طرز تهیه شکلات خانگی برای رفع کم‌خونی در زنان باردار را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، سید جواد علوی درباره راه‌های رفع کم‌خونی در بارداری اظهار داشت: کم خونی در بارداری به رشد جنین اثر می‌گذارد و موجب بروز بی‌حالی و ضعف در زنان باردار می‌شود.

به گفته وی، زنان باردار بهتر است که یک کیلو استخوان راسته گوسفند را بدون گوشت و چربی با پیاز زیاد بگذارند حداقل 14 تا 15 ساعت به خوبی بپزد تا استخوان‌ها نرم شود و کمی ادویه زرد چوبه و نمک اضافه کنند. پس از پختن استخوان‌ها از صافی عبور داده و عصاره استخوان‌های راسته گوسفندی را در تمام غذاهایی که زن باردار می‌خورد به اندازه یک استکان اضافه کنند و یا می‌توانند روزی 2 تا سه استکان از آن را خالی با مدت زمانی از مصرف غذا استفاده کنند.

علوی عنوان کرد: مصرف غذاهای خون‌ساز مانند سیب, به, مویز, شیره انگور, بادام, انجیر, توت و ... برای زن باردار ضروری است، البته باید بدانند که هر کدام از این مواد خون‌ساز را جداگانه مصرف کنند تا در معده به خوبی هضم شود.

وی بیان کرد: همچنین زنان باردار بهتر است برای افزایش خون‌سازی در بدن و بهبود رشد جنین روزی یک مرتبه شیره انگور با کمی نان سنگک یا شربت سرکه شیره انگور مصرف کنند.

این کارشناس طب سنتی گفت: اضافه کرد سبوس برنج به غذاها خود از راه‌های افزایش خون‌سازی در بدن است.

علوی درباره تهیه شکلات خانگی برای رفع کم‌خونی خاطرنشان کرد: آب سیب، آب انگور یا آناناس یا از هر کدام به طور مساوی در یک ظرف شیشه‌ای ریخته و شکر سرخ یا عسل اضافه کنند و بر شعله ملایم قرار داده تا آنقدر بجوشد تا سفت شود, پس از سرد شدن آن را با دست به صورت گرد در آورده و روزی 3 مرتبه در دهان گذاشته و آرام آرام مکیده شود.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس