کد خبر 505489
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸

دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت بندهايي از گزارش آژانس ضمن تاييد عدم انحراف در برنامه صلح آميز هسته اي جمهوري اسلامي به صورت صريح نشان دهنده باطل بودن ادعاها و اتهاماتي است که طي ۱۱ سال گذشته از سوي برخي کشورها در اين زمينه مطرح مي‌گرديد.

به گزارش مشرق، نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي در ديدار پيش از ظهر امروز با علي حسن خليل وزير دارايي لبنان گفت: رشد نگران کننده تهديدات تروريستي در جهان، ضرورت توجه به ريشه هاي شکل گيري وتوسعه اين پديده شوم وهمکاري صادقانه جامعه بين الملل براي مقابله با تروريسم را اجتناب ناپذير نموده است.

علي شمخاني با اشاره به گزارش آژانس بين المللي انرژي اتمي پيرامون برنامه صلح آميز هسته اي کشورمان گفت، اگرچه اين گزارش در پاره اي موارد ناقص، غير قابل قبول و مردود است ليکن بندهايي از آن ضمن تاييد عدم انحراف در برنامه صلح آميز هسته اي جمهوري اسلامي به صورت صريح نشان دهنده باطل بودن ادعاها و اتهاماتي است که طي 11 سال گذشته از سوي برخي کشورها در اين زمينه مطرح مي گرديد.

وي اعتراف آژانس به حقانيت جمهوري اسلامي را ديرهنگام و فاصله گرفتن ار رويکرد سياسي عنوان کرد و اظهار داشت: با انتشار اين گزارش، هيچ دليل حقوقي، فني و قانوني براي بسته نشدن مسايل گذشته مربوط به برنامه صلح آميز هسته اي جمهوري اسلامي ايران وجود ندارد.

وي با ابراز تاثر از شهادت شمار زيادي از شهروندان لبنان در عمليات هاي تروريستي خاطر نشان ساخت؛ تا زماني که حمايت مالي سازمان يافته از گروههاي تکفيري پايان نيابد و مرزها براي ارسال سلاح براي آنها باز باشد، همچنان غيرنظاميان قرباني خواهند شد.

دريابان شمخاني نقش ارتش و نيروهاي حزب الله لبنان را در تامين امنيت براي لبنان به ويژه در برابر تهديد اصلي منطقه که رژيم صهيونيستي است، ممتاز دانست و تاکيد کرد: رويکرد صحيح مقاومت لبنان در مقابله با جريان هاي تکفيري در خاک سوريه موجب کاهش زمينه هاي نفوذ و عمليات جريان هاي افراطي در لبنان گرديده و اميدواريم ادامه اين روند باعث امنيت آفريني بيشتر براي لبنان گردد.

شمخاني افزود: امروز درستي و حقانيت محور مقاومت که از ابتدا مقابل اين فتنه ايستاد و ماهيت خبيث گروه هاي تروريستي را که به اسم مقابله با دولت سوريه در حال قتل عام مردم بودند بيش از پيش آشکار شده است.

وي قطع شبکه هاي ماهواره اي المنار و الميادين لبنان را که اقدام به افشاي ماهيت تروريسم و ترسيم حقايق مي نمودند محکوم کرد و گفت؛ ايجاد مانع براي آزادي بيان در تناقض با ادعاهاي کشورهاي مدعي حقوق بشر است.

نماينده مقام معظم رهبري تصريح کرد: خلأ سياسي در لبنان وضعيت شکننده اي را پيش روي اين کشور قرار داده است و اميدواريم با وحدت ودرايت سران گروه هاي سياسي فردي مناسب که منافع ملي لبنان و جبهه مقاومت را تامين نمايد براي عبور از اين بحران انتخاب شود.

دبير شوراي عالي امنيت ملي در ادامه گسترش همکاري هاي تجاري و اقتصادي ميان دو کشور را با توجه به فراهم بودن زمينه ها و ظرفيت هاي گسترده موجود خواستار شد.

علي حسن خليل وزير دارايي لبنان نيز در اين ديدار با اشاره به فرصت هاي همکاري اقتصادي ميان دو کشور تصريح کرد؛ جمهوري اسلامي ايران شريک راهبردي ماست و ما علاقه مند به گسترش سطح روابط هستيم.

وي افزود: قطع مسيرهاي حمايت مالي از گروه هاي تروريستي براي مقابله با آنان ضروري است و اين مسئله با همکاري ميان همه کشورها امکان پذير است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس