کد خبر 505009
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰

ایگور استیماچ سرمربی اهل کرواسی سپاهان روز گذشته از مرخصی کوتاه مدت خود بازگشت و تمرینات سپاهان را زیر نظر گرفت.

به گزارش مشرق، استیماچ که کار خود را در سپاهان با برد آغاز کرد دو بازی متوالی ذوب آهن و گسترش نتایج مناسبی نگرفته است و باید به سرعت تغییری در شرایط تیم بدهد.
گفتگوی خبرنگار ما را در رابطه با استیماچ بخوانید.

باید تا نیم فصل بیشترین امتیازات را کسب کنیم
بعد از حذف سپاهان از جام حذفی ما باید تمرکزمان را روی لیگ بگذاریم و بهترین بازیها را انجام بدهیم و بیشترین امتیازات را کسب کنیم تا بتوانیم تا نیم فصل خودمان را در بالای جدول حفظ کنیم. در تعطیلات نیم فصل زمان کوتاهی داریم که بتوانیم یک بازبینی در تیم داشته باشیم و به سمت هدفمان که قهرمانی در لیگ است حرکت کنیم.

در نیم فصل باید برای قهرمانی لیگ آماده شویم
*آیا سپاهان برنامه خاصی برای نیم فصل دارد؟ مثل اردو و بازی تدارکاتی یا جذب بازیکن چون قبل از شما آقای فرکی معتقد بود تیم بازیکن کم دارد؟
استیماچ: من در حال حاضر زمان ندارم که بخواهم به برنامه‌های نیم فصل فکر کنم. بیشترین تمرکز و فکرم را روی تیم معطوف کرده‌ام که با داشته‌های فعلی‌مان بتوانیم چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ فکری آنها را بالا بیاورم و تقویت کنم. البته در نیم فصل به طور حتم یک اردوی یک هفته تا 10 روزه خواهیم داشت که بتوانیم نیم فصل دوم برای انجام مسابقات لیگ و جام باشگاههای آسیا، آماده شویم و بتوانیم نتایجی بگیریم که هواداران را راضی کند. در زمینه جذب بازیکن هم در زمان مقرر با مسوول نقل و انتقالات باشگاه و آقای باقریان و هیات مدیره جلسه خواهیم گذاشت و در همان زمان هم در موردش تصمیم می‌گیریم.

از انتخاب خودم راضی هستم
*شما به عنوان بازیکن و مربی با کارنامه خوب به ایران آمده‌اید و هموطنان شما برانکو و بگویچ معتقدند شما بهترین گزینه برای سپاهان بودید، حالا که مدتی از حضور شما می‌گذرد خودتان در این زمینه چطور فکر می‌کنید؟
استیماچ: این لطف آقایان برانکو و بگوویچ به من بوده است. من در مدت کوتاهی که در ایران بودم از کار با بازیکنها لذت می‌برم چون به نظر من بازیکنانی با پتانسیل بالا هستند که هم در تمرینات حرفهای من را به خوبی می فهمند و هم اینکه من می‌بینم هر چه می گویم را به خوبی در مسابقات اجرا می‌کنند و در حقیقت حرفهای من را عملی می‌کنند. این مسئله خیلی من را تشویق می‌کند و باعث می‌شود که نسبت به انتخاب خودم اطمینان بیشتری داشته باشم بدانم با این بازیکنان و حمایت‌های باشگاه بتوانیم به موفقیت‌های بیشتری برسیم.

محرم روح و قلب تیم من، سپاهان است
شما در مورد جایگاه محرم نویدکیا در تیم من پرسیدید باید بگویم که محرم کاپیتان و لیدر تیم ما است و روح بزرگی را در تیم ما ایفا می‌کند. او به عنوان یک بازیکن در نقش هافبک نفوذی و یک پاسور در سپاهان است که اگر از لحاظ بدنی صد در صد آماده باشد، می‌تواند خیلی خیلی به تیم ما کمک کند و می‌توانم در یک جمله بگویم که محرم روح و قلب تیم من، سپاهان است.

از زمین فولاد شهر  ناراحت هستم
*شرایط زمین فولاد شهر در شان دو نماینده ایران در آسیا سپاهان و ذوب نیست، نظر شما در این مورد چیست؟
استیماچ: من واقعاً از شرایط زمین فولاد شهر ناراحت هستم به این خاطر که برنامه‌های تاکتیکی که  با بازیکنانم در تمرینات انجام می‌دهم در مسابقه به دلیل کیفیت بد زمین نمی‌توانیم آن را پیاده کنیم. البته از طرف دیگر هم این مسئله باعث خوشحالی من است که با وجود تمام بدی زمین باز هم بازیکنانم روی زمین بازی می‌کنند و سعی می‌کنند که کیفیت کار خودشان را حفظ کنند و هیچ وقت کیفیت نامطلوب زمین باعث نشده که آنها بهانه بیاورند و روی زمین کار نکنند. برای همین هم از آنها راضی هستم.

کی روش را درک می‌کنم
* نظر شما در مورد تیم ملی ایران و جوانگرایی که در آن صورت گرفته چیست، آیا تفکرات فنی کی روش را می‌پسندید؟
استیماچ: من صد در صد کاری که کی روش انجام می‌دهد را درک می‌کنم چون خودم هم در تیم ملی کرواسی سرمربی تیم ملی بودم و جایگاه او را درک می‌کنم. کی روش در تیم ملی تصمیم گیرنده اصلی هست در مورد اینکه چه کسانی باید دعوت شدند یا اینکه چه بازیکنانی در ترکیب اصلی او قرار می‌گیرند. اما چیزی که من می‌بینم این است که با دعوت از بازیکنان جدید پیامی را به فوتبال ایران می‌دهد و آینده فوتبال ایران را با این بازیکنان جوان تضمین می‌کند.
*حرف آخر
استیماج: من هم آرزوی موفقیت برای تیم ملی ایران و کارلوس کی روش دارم.
منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس