کد خبر 504901
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰

دهلی نو به صورت سنتی از زمان اتحاد جماهیر شوروی سابق تا روسیه کنونی بیشترین همکاری نظامی را با مسکو در قالب خریدهای انبوه تسلیحاتی و برگزاری رزمایش های مشترک داشته است. این روابط همیشه رو به توسعه و با افت و خیز اندک همراه بوده است.

به گزارش مشرق، هند که خود یکی از قدرت های برتر جهان با توان اتمی و موشکی است، هیچگاه سطح روابط با روسیه شریک اول نظامی خود، را کاهش نداده و در دو دهه اخیر میلیاردها دلار انواع تسلیحات از جمله هواپیماهای سوخو-30 و تانک های تی-90 از مسکو خریده است.

هند که پیش تر یک زیردریایی اتمی روسیه را برای 10 سال اجاره کرده بود، برای اجاره یک فروند دیگر از این زیردریایی ها توافق کرده است و براساس گزارش های انتشار یافته کارشناسان نظامی هندی کار با این زیردریایی ها را در چارچوب اجرای یک برنامه مخفیانه در شهر سن پترزبورگ، آموزش دیده اند.

روسیه همچنین دو سال پیش ناو هواپیما بر «آدمیرال کوروشکوف» ساخته شده در زمان شوروی سابق را پس از بازسازی به هند فروخت.

هند افزون بر خریدهای انبوه جنگ افزارهای روسیه، هرساله با نیروهای مسلح این کشور رزمایش مشترک برگزار می کند که هدف آن هماهنگی نیروها برای اجرای عملیات مشترک در شرایط احتمالی واقعی اعلام شده است.

روسیه و هند در سال های اخیر همکاری های دفاعی خود را توسعه داده اند و بر همین اساس قرار است، برای همگرایی نظامی هر چه بیشتر در آب های هند رزمایش فوق العاده برگزار کنند.
رزمایش مشترک روسیه و هند فردا (دوشنبه) در خلیج بنگال آغاز و پنج روز ادامه خواهد داشت.

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، رزمناو «واریاگ»، ناو موشک انداز «بیستری»، تانکر سوخت رسان «بوریس بوتوم» و کشتی امدادرسانی «آلاتائو» این کشور که در رزمایش بزرگ «ایندرا» شرکت خواهند کرد در پایگاه نیروی دریایی هند در ایالت «آندراپرادش» پهلو گرفته اند.

از طرف هند رزمناو «ساخیادری»، ناو موشک انداز «رانویر»، یک تانکر سوخت رسان و چند فروند هواپیما و بالگردهای نظامی در این رزمایش شرکت می کند. افزون بر آن، واحدهای روسی و هندی شرکت کننده در این رزمایش پنج روزه عملیات نجات کشتی های تصرف شده توسط تروریست ها و پیاده کردن نیروی هوابرد را اجرا می کنند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس