دومين نشست کميسيون مشترک برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) قرار است فردا (دوشنبه) در وين پايتخت اتريش برگزار شود و قرار است پيش نويس قطعنامه 1+5 به شوراي حکام در خصوص بستن PMD در نشست کميسيون مشترک برجام در وين مورد بحث قرار گيرد.

به گزارش  مشرق، به همين منظور سيد عباس عراقچي معاون امور حقوقي و بين‌المللي وزير خارجه ايران و رئيس ستاد پيگيري برجام براي شرکت در اين نشست امروز (يکشنبه) راهي اتريش شده است.

هيأت ايراني ضمن شرکت در اين نشست رايزني‌هاي دوجانبه‌اي نيز با برخي از اعضاي 1+5 خواهد داشت.

اولين نشست اين کميسيون 27 مهر ماه در وين برگزار شد.

دور جديد نشست‌هاي کميسيون مشترک برجام در سطح کارشناسي از روز پنجشنبه 12 آذر ماه در وين برگزار شد.

حميد بعيدي‌نژاد مديرکل امور سياسي و امنيت بين‌المللي وزرات امور خارجه ايران درباره نشست فردا به خبرگزاري صدا و سيما گفته بود: روز دوشنبه جلسه رسمي کميسيون مشترک در وين برگزار خواهد شد و جلسات کارشناسي در سطح ايران و اعضاي 1+5 در وين که آغاز شده همچنان ادامه دارد.

وي افزود: اميدواريم تصميماتي که براي اجرايي شدن برجام نياز است اتخاذ شود و جلسه کميسيون مشترک بتواند ماحصل مباحث کارشناسي را در جلسه خود تصويب کند.

بعيدي نژاد در پاسخ به اين سوال که آيا پيش نويس قطعنامه 1+5 يکي از موضوعات اين نشست خواهد بود، گفت: قطعا يکي از موضوعاتي که مورد توجه ايران و تمام کشورهاي عضو 1+5 است پيش نويس قطعنامه‌اي است که قرار است شوراي حکام در روز 15 دسامبر در ارتباط با مختومه شدن بحث پي‌.‌ام‌.‌دي تصويب کند.

وي افزود: اين موضوع يکي از مسائل مطرح در کميسيون مشترک خواهد بود، تا بتوانيم به يک پيش نويس واحد برسيم.

عضو تيم مذاکره کننده هسته‌اي در پاسخ به اين سوال که آيا ايران از متن پيش نويس قطعنامه 1+5 که در نشست 14 دسامبر ارائه مي‌شود، اطلاع خواهد داشت؟ گفت: بله قطعا پيش نويسي که توسط کشورهاي 1+5 تهيه خواهد شد با مشورت و گفت‌وگوي مستقيم با ايران خواهد بود و اميدواريم ان متني که آماده مي‌شود متني باشد که بتواند ما را به اجراي برجام نزديک کند که در واقع بعنوان پيش نياز بايد بحث پي. ام.دي را کلا در آژانس مختومه اعلام کند

بعيدي‌نژاد در پاسخ به اين سوال که در نشست شوراي حکام روند تصويب پيش نويس قطعنامه‌اي که از سوي 1+5 ارائه خواهد شد چگونه خواهد بود؟ گفت: اين قطعنامه مانند قطعنامه‌هاي ديگر تابع رويه تصميم گيري در آژانس است و هيچ چيز مستنثي نيست و براساس همين رويه خواهد بود و ما پيش‌بيني مي‌کنيم که اين قطعنامه با اتفاق آرا و با حمايت کامل اعضاي شوراي حکام تصويب خواهد شد.

گزارش يوکيا آمانو مديرکل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي درباره پي‌ام‌دي چهارشنبه شب منتشر شد.
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس