سرگذشت شهید «خیاط‌ ویس» بنیانگذار گروه تخریب سپاه پاسداران در قرارگاه کربلا به زودی در قالب کتاب منتشر می‌شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، عبد‌الرضا سالمی‌نژاد از در دست تالیف داشتن اثری برای «مجمع پیشکسوتان تخریبچی» خبر داد و گفت: این کتاب مراحل پایانی را می‌گذراند.

وی با اشاره به برنامه‌ای که این مجمع در دی‌ماه امسال برای گرامیداشت شهیدان این گردان برگزار خواهد کرد، گفت: این برنامه بر محوریت پاسداشت خدمات شهید «علیرضا خیاط‌‌ ویس» برگزار می‌شود.

سالمی‌نژاد با بیان این‌که «علیرضا خیاط‌‌ ویس» بنیان‌گذار گروه تخریب سپاه در قرارگاه کربلا بود، افزود: او متولد سال 1340 در روستای ویس در استان خوزستان بود. پدرش به خیاطی اشتغال داشت و به همین دلیل نام خانوادگی وی، خیاط‌‌ویس بود. علیرضا در کودکی مادرش را از دست می‌دهد و خواهر 13 ساله‌اش نقش مادر را برایش ایفا می‌کند. او با شروع جنگ تحمیلی، گروه تخریب سپاه را در قرارگاه کربلا تشکیل می‌دهد و همراه با حسن باقری در پایگاه گلف مستقر می‌شود.

به گفته سالمی‌نژاد، پس از شهادت چمران اداره ستاد جنگ‌های نامنظم به خیاط‌ ویس واگذار می‌شود و او با گسترش این واحد، شالوده یگان‌های دیگر را می‌سازد. او نقش مهمی در کردستان ایفا می‌کند و پس از آن‌که اسرائیل بخش‌هایی از لبنان را اشغال کرد، نقش مهمی هم در لبنان به همراه جاوید‌الاثر احمد متوسلیان داشته است.

وی درباره چگونگی پرداختن به این اثر توضیح داد: من این کتاب را در دو فصل «نمای نزدیک» و «نمای دور» نوشته‌ام. در فصل نمای نزدیک، شهید خیاط‌ ویس از زبان خانواده، دوستان و اطرافیانش معرفی شده است و در فصل نمای دور، به فعالیت‌های او در تاسیس ستاد تخریب، تربیت مربی و نیرو‌های تخریب‌چی برای حضور در لبنان، جنگ و نیز روند شکل‌گیری گروه تخریب پرداخته‌ام.

این نویسنده گفت: کتاب در 350 صفحه منتشر می‌شود و در پایان آن تصاویری از شهید نیز خواهد آمد. هنوز ناشر آن مشخص نیست اما به احتمال زیاد انتشارات «معبر نور و موسسه فرهنگی هنری شاهد» این کتاب را منتشر خواهد کرد.
*ایبنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس