کد خبر 504467
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مراحل پیشرفت پروژه ساخت صحن و شبستان حضرت زهرا(س) دیدن کردند.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، در آستانه اربعین حسینی، تعدادی از نمایندگان مجلس از مراحل پیشرفت بزرگترین پروژه عمرانی مذهبی جهان اسلام که در جوار حرم مطهر علوی در حال اجراست دیدن کردند.

در جریان این بازدید علیرضا فداکار، رئیس ستاد بازسازی عتبات نجف گزارشی از آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه و اقدامات صورت گرفته برای اسکان زائران اربعین در صحن حضرت زهرا ارائه کرد.

بازدید نمایندگان مجلس از پروژه بزرگ شهر نجف+عکس

به گفته فداکار، با همت کارکنان ستاد بازسازی عتبات عالیات، تدارک لازم برای اسکان 30هزارنفر در صحن حضرت زهرا(س) با خدمات رفاهی همچون سرویس بهداشتی و اینترنت رایگان وای فای اندیشیده شده است و در این روزها پذیرای خیل عاشقان اباعبدالله(ع) است.

بازدید نمایندگان مجلس از پروژه بزرگ شهر نجف+عکس

این صحن با حدود 220هزارمترمربع زیربنا، فضای زیارتی حرم مطهر علوی را بیش از 20 برابر توسعه خواهد داد.حرم کنونی حضرت علی (ع) کوچکترین صحن در ابعاد 110 در 110 متر است که با بهره‌برداری از صحن و شبستان حضرت زهرا(س)، حرم مطهر علوی گنجایش پذیرش بیش از 300هزار زائر و نمازگزار را خواهد داشت.

بازدید نمایندگان مجلس از پروژه بزرگ شهر نجف+عکس

وی بهره‌گیری از فنون مهندسی روز و استفاده از هنر معماری ایرانی و اسلامی را از ویژگی‌های پروژه صحن حضرت زهرا(س) برشمرد.

بازدید نمایندگان مجلس از پروژه بزرگ شهر نجف+عکس

این طرح که بزرگترین پروژه عمرانی و مذهبی جهان اسلام محسوب می‌شود با بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی اکنون در مرحله نازک‌کاری است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    مثل مردم روی زمین خوابیدند ؟
  • علی ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    0 0
    پروژه های ایرانی معمولاً 99% پروژه همون نازک کاریه... نمونش مصلا، حرم امام رضا اگه فقط نازک کاریش مونده رفت تا 10-15 سال دیگه...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس