نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مدعی شد ایران هسته‌ای به مراتب بیشتر از داعش امنیت جهان را تهدید می‌کند.

 به گزارش مشرق، وب سایت فیلی اعلام کرد: "کریس کریستی،" نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا، مدعی شد: توافقی را امضا کرده‌ایم که ایران را به سوی دستیابی به سلاح اتمی سوق می‌دهد، ایران هسته‌ای تهدید بزرگتری نسبت به داعش محسوب می‌شود. شخصا مدرکی دال بر اینکه داعش در تلاش برای دستیابی به سلاح کشتار جمعی باشد در دست ندارم؛ اما ایران دست‌کم در این مورد تلاش‌هایی کرده است.

باوجود اینکه داعش عامل حملات تروریستی پاریس، سرنگونی هواپیمای مسافربری روسیه، بمب‌گذاری لبنان و به تازگی کشتار جمعی در ایالت کالیفرنیا بوده است؛ این نامزد جمهوری‌خواه همچنان بر ادعای بی‌اساس خود مبنی بر خطرناک بودن ایران تاکید دارد. کریستی درمورد سیاست‌های خارجی خود هنگام رسیدن به سمت ریاست جمهوری آمریکا گفت: قصد دارم از طرح مشورتی دوران خدمت "هنری کسینجر،" وزیر امرو خارجه آمریکا، استفاده کنم. او تقریبا ماهی یک بار و یا هر 6 هفته دیداری با اعضای کابینه برگزار می‌کرد و آنها را در جریان آخرین تحولات روز جهان قرار می‌داد. من رئیس جمهوری با افکار بسته نخواهم شد و از مشورت گرفتن و تبادل نظر با کارشناسان زبده غافل نمی‌شوم.

وی همچنین مدعی شد: نحوه تعامل با ایران برایم از جنگ داخلی در سوریه مهمتر است. پس از این دیگر هیچ توافقی را با ایران امضا نخواهیم کرد. قرار نیست مذاکرات بلند مدتی با کشوری انجام دهیم که برای اسرائیل حق حیات قائل نیستند.

کریس کریستی در ادامه افزود: برای سوریه هم فکرهای بهتری دارم. ما با داعش در جنگ هستیم.در این جنگ با همکاری نیروهای ناتو عمل خواهیم کرد و منطقه پرواز ممنوع را در سوریه برقرار می‌کنیم تا بیش از این جان مردم غیرنظامی به خطر نیوفتد. به پناهجویان سوریه نیز کمک خواهیم کرد.

کریس کریستی سیاستمدار از ژانویهٔ ۲۰۱۰ به عنوان پنجاه و پنجمین فرماندار نیوجرسی مشغول به کار است. کریستی دارای دکترای علوم قضایی از دانشگاه سیتون هال است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فرهاد ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    منظور اصلیش اینه که ایران برای آمریکا از داعش خطرناکتره ... خوب بنده خدا راست میگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس