هزاران نفر از اهالی غزه با برگزاری یک راهپیمایی بعد از نماز جمعه بر حمایت خود از انتفاضه فلسطین تاکید کردند.

به گزارش مشرق به نقل از فلسطین الیوم، هزاران نفر از مردم غزه امروز  بعد از نماز جمعه در راهپیمایی پرشور در حمایت از انتفاضه شرکت کردند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین پیش از این با صدور بیانیه ای از مردم غزه خواسته بود که بعد از نماز جمعه در راهپیمایی "جمعه ثبات" در حمایت از انتفاضه فلسطین شرکت کنند.

مردم غزه بعد از برگزاری نماز جمعه در میدان فلسطین گرد هم آمدند تا از آنجا با پای پیاده به مرکز اصلی تجمع در خیابان الوحده بروند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی فریادهای همبستگی با کرانه باختری و قدس اشغالی را سر می دادند.

«داود شهاب» مسئول دفتر رسانه ای جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت که این راهپیمایی حاوی چندین پیام است که مهمترین این پیامها این است که غزه در انتفاضه قدس شرکت دارد.

وی با بیان اینکه انتفاضه راه رهایی از اشغالگری اسرائیل و شهرک سازی است تاکید کرد که همه فلسطینی ها علیه اشغالگری در  یک خندق باشند.

شهاب اظهار داشت که نبرد بین ملت فلسطین و دشمن اسرائیلی نبردی طولانی است و در این نبرد هر احتمالی وجود دارد و اصل اساسی این است که ملت فلسطین ثابت قدم است و در حفظ سرزمین و مقدساتش نه تنها هرگز کوتاهی نمی کند بلکه هر کاری که بتواند برای رهایی از اشغالگران انجام خواهد داد.

از سوی دیگر «خالد البطش» یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی گفت که ما از طریق انتفاضه می توانیم کرانه باختری اشغالی و همه شهرها را از دست اشغالگران آزاد کنیم و تحقق این دستاوردها نیازمند ثبات و صبر و وحدت بیشتر از جانب ما است.

وی تاکید کرد که انتفاضه ادامه دارد و جنبش جهاد اسلامی و همه گروهها تا آزادی کرانه باختری و قدس اشغالی به راه خود ادامه خواهند داد.

وی عضو بلندپایه جهاد اسلامی افزود که این جمعه، جمعه ثبات در راه حق و مقاومت و انتفاضه و جهاد است. این جمعه، جمعه ثبات در راهی  طولانی از راههای مقاومت در مبارزه با اشغالگران صهیونیست است.

انتفاضه قدس از اوایل اکتبر جاری (16 روز پیش) با اجرای عملیات شهادت‌طلبانه یک نوجوان فلسطینی به‌نام «مهند شفیق حلبی» (19ساله) در شهر قدس اشغالی که به هلاکت دو صهیونیست و شهادت این جوان فلسطینی منجر شد، آغاز گشت. از آن زمان تا لحظه مخابره این گزارش 113 شهروند فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و 13500 نفر نیز زخمی شده اند.


{$sepehr_album_34003}

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    0 0
    علامت داعشی ها هم بینشون هست
  • محمد ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    0 0
    حرکت جهاد اسلامیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس