وزیر علوم اتریش دیدار آتی با همتای خود از رژیم صهیونیستی به دلیل برگزاری ملاقات در قدس شرقی را لغو کرد.

به گزارش مشرق، «راینهولد میترلنر» وزیر علوم اتریش دیدار هفته آینده را با همتای اسرائیلی خود در شرق بیت‌المقدس لغو کرد. دلیل این اقدام برگزاری چنین نشستی در مناطق اشغالی اعلام شده است.

«جوییش پرس» با اعلام این خبر به نقل از «اوفیر آکونیس» وزیر علوم اسرائیل افزود: «یا این نشست در شرق اورشلیم برگزار می‌شود یا در هیچ جای دیگر برگزار نمی‌شود. اتریش نباید اورشلیم را تقسیم کند.»

آکونیس افزود: «ما همگی به وزیر اتریشی احترام می‌گذاریم. اورشلیم از 3 هزار سال پیش پایتخت متحد اسرائیل بوده است و اگر من بخواهم درخواست وی را بپذیرم مثل این است که اورشلیم را تقسیم کرده‌‌ام و این اتفاقی است که هرگز رخ نخواهد داد. ما اسرائیل را بخش‌بندی نخواهیم کرد. همانطور که اتریش نمی‌خواهد که وین تقسیم شود.»

قرار بود که میترلرنر و آکونیس توافق‌های مهمی را امضا کنند اما غرب محل برگزاری نشست واقع در قدس شرقی را به عنوان بخشی از اسرائیل به رسمیت نمی‌شناسد. تنها مقام غربی که در این منطقه با مقامات اسرائیلی دیدار داشته است، «جان بیرد» است که در سال 2013 در کانادا وزیر بود. وی با «زیپی لیونی» در دفتر وزارت دادگستری ملاقات کرد. مقامات فلسطینی به دشت این اقدام کانادا را محکوم کردند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس