کد خبر 503960
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۷

خبرگزاری رویترز نوشت: نشست لاوروف و چاوش اوغلو نتوانست به حل تنش بین مسکو و آنکارا کمک کند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه پس از دیدار با مولود چاوش اوغلو همتای ترک خود که روز پنجشنبه انجام شد گفت چیزی جدیدی درمورد مسئله سرنگون شدن هواپیمای جنگی روسی توسط نیروی هوایی ترکیه نشنیده است.

این نخستین تماس دوجانبه سطح بالا بین روسیه و ترکیه از زمان سرنگون شدن این جنگنده روسی به شمار می رود.

لاوروف در یک کنفرانس خبری تلویزیونی افزود: « ما با وزیر امور خارجه ترکیه و به درخواست وی نشست برگزار کردیم اما چیز جدیدی نشنیدیم.»

وی تصریح کرد روسیه در نشست با وزیر امور خارجه ترکیه که در حاشیه کنفرانس سازمان امنیت و همکاری اروپا در بلگراد برگزار شد بار دیگر بر موضع خود تاکید کرد.

چاوش اوغلو نیز پس از نشست با لاوروف گفت :«‌ اینکه انتظار داشته باشیم همه مشکلات با روسیه پس از یک نشست حل و فصل شود واقع بینانه نیست. با این حال ضروری است کانال های ارتباطی بین دو کشور همچنان باز بماند.»

وی افزود :« حادثه بیست و چهارم نوامبر ( سرنگون شدن هواپیمای روسی ) نباید باعث منحرف شدن توجه ما از جنگ علیه دشمن مشترک مان یعنی داعش و تروریسم شود. همچنین از این حادثه نباید در جهت اهداف سیاسی استفاده شود.»

سرنگون شدن هواپیمای جنگی روسیه توسط نیروی هوایی ترکیه نزدیک مرز سوریه باعث شد این دو کشور به شدت دچار تنش شوند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه این حادثه را یک جنایت جنگی نامید و گفت ترکیه با تحریم های بیشتری روبرو خواهد شد.

روسیه به عنوان بخشی از بسته تحریم های تلافی جویانه خود پیشتر واردات برخی مواد غذایی را از ترکیه ممنوع کرده است.

ترکیه می گوید جت جنگنده روسی حریم هوایی این کشور را نقض کرده بود اما روسیه چنین چیزی را رد کرده است.

از زمان پایان جنگ سرد تاکنون این نخستین بار است که یک عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو ) جت جنگنده روسیه را هدف قرار می دهد و سرنگون می کند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس