يک روزنامه مشهور آمريکايي به بررسي ساده ترين دليلي پرداخته است که تيراندازي‌ها در آمريکا به يک مساله عادي تبديل شده و متوقف نمي‌شود.

به گزارش مشرق، روزنامه واشنگتن پست نوشت: ساده ترين دليل براي ادامه تيراندازي ها در آمريکا و متوقف نشدن اين مساله آن است که آمريکايي ها به صورت سرانه اسلحه هاي بيشتري نسبت به ساير کشورهاي روي کره زمين در اختيار دارند.

اين آمارهاي منتشر شده از سوي "تحقيق جهاني اسلحه هاي کوچک" نشان مي دهد که براي هر 100 شهروند آمريکايي حداقل 89 اسلحه وجود دارد که اين بالاترين رقم در جهان به شمار مي رود.

تجزيه و تحليل انجام شده با استفاده از آمارهاي سرويس تحقيقاتي کنگره نشان مي دهد که در سال 2013 ميلادي بيش از 357 ميليون سلاح گرم غير نظامي در دسترس شهروندان آمريکايي قرار داشته است که اين مساله نشانگر واقعيتي است که بيش از يک سلاح براي هر مرد، زن و کودک آمريکايي وجود دارد.

وجود سلاح بيشتر معادل مرگ و مير بيشتر خواهد بود. اگر مردم دسترسي راحتي به سلاح داشته باشند، خيلي ساده تر مي توانند افراد ديگر را به قتل رسانده يا به آنها آسيب برسانند.

اين مساله قابل ذکر است که تيراندازي هايي مثل حادثه سن برناردينو تنها نمونه کوچکي از کل خشونت هاي انجام شده با سلاح در آمريکا است. در پايان سال 2013 ميلادي بيش از 33 هزار نفر بر اثر خشونت با اسلحه جان خود را از دست داده اند. حدود دوم سوم اين مرگ و ميرها به واسطه خودکشي بوده است که اين مساله نشان مي دهد حدود 11 هزار مورد قتل با اسلحه در سال اتفاق افتاده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس