کد خبر 503784
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳

رئيس‌جمهور روسيه به دنبال قطع شدن برق منطقه شبه‌جزيره کريمه در اثر خرابکاري عليه تاسيسات تامين برق اين منطقه در شرق اوکراين سفري غيرمنتظره به اين شبه‌جزيره داشت که در جريان آن يک پروژه جديد را براي تامين برق کريمه افتتاح کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاري فرانسه، ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهور روسيه در جريان بازديد غيرمنتظره خود از شبه‌جزيره کريمه در روز چهارشنبه اقدام به افتتاح پروژه کابل زيردريايي به منظور تامين برق اين شبه‌جزيره کرد.

اين در حالي است که تا اواخر ماه نوامبر برق کريمه از سوي اوکراين تامين مي‌شد اما اين منطقه دو ميليون نفري در پي خرابکاري در چهار تاسيسات اصلي تامين برق اين منطقه در اواخر ماه گذشته ميلادي در اوکراين با قطعي برق مواجه شد.

روسلان بالبک، معاون نخست‌وزير کريمه اظهار کرد: روز چهارشنبه پوتين به منطقه سيمفروپل رفته و اقدام به افتتاح فاز اول کابل تامين انرژي‌اي که برق کريمه را از روسيه تامين مي‌کند، کرد.

وي افزود: انتظار مي‌رود نخستين جريان برق از اين طريق در تاريخ 20 دسامبر عملياتي شود اما فعاليت‌ها براي اين منظور تسريع شده است. اين روز يک روز تاريخي براي کريمه بود که انرژي خود را از اوکراين مستقل ساخت.

بالبک خاطرنشان کرد: کابل‌هاي برقي که روسيه را به کريمه پيوند مي‌دهند تا 15 دسامبر تکميل شده و فعال خواهند بود.

همچنين خبرگزاري‌هاي روسيه گزارش دادند: پوتين به ساکنان کريمه هشدار داد که مشکلاتي در زمينه تامين انرژي همچنان ممکن است وجود داشته باشد.

وي خاطرنشان کرد: من اميدوار هستم به زودي فاز دوم اين پروژه اجرا شود.

اين پروژه هنوز تا تکميل فاصله زيادي دارد اما من مطمئن هستم همه چيز سر موعد انجام خواهد شد.

هنوز هيچ‌کس مسووليت انفجارهايي که منجر به قطعي برق کريمه شد را برعهده نگرفته است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس