کد خبر 503725
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴

نايب رئيس کميسيون انرژي و محيط زيست اتاق تهران تاثير مطالبات بخش برق بر خاموشي‌هاي سال جاري را ارزيابي کرد.

به گزارش مشرق، حميدرضا صالحي در خصوص تاثير بدهي دولت به بخش برق بر گزارش‌ اخير خاموشي‌هاي سال 94، گفت: بايد به اين نکته توجه داشت که بخشي از خاموشي‌هاي برق مربوط به پيک مصرف برق است که البته در تابستان روي مي‌دهد.

وي ادامه داد: ترديد دارم که بتوان کاهش نيافتن خاموشي‌هاي اخير را به دليل اين بدهي‌هايي دانست که وزارت نيرو به پيمانکاران برق دارد. هرچند که واقعيت اين است که انباشت اين بدهي‌ها مساله خوشايندي نيست و در نهايت مي‌تواند توان دارندگان نيروگاه‌هاي برق خصوصي را کم کند.

صالحي عنوان کرد: در حال حاضر 50 درصد نيروگاه‌هاي برق کشور در اختيار بخش خصوصي است که طلب زيادي از دولت دارند و در نهايت ممکن است توان آنها براي تحويل برق را به مرور کاهش دهد.

وي تاکيد کرد: به نظر مي‌رسد تنها جايي که ممکن است اين نيروگاه‌ها قادر به تحويل به موقع برق نباشند، زمان انجام تعميرات اساسي است که حجم برق تحويلي کاهش مي‌يابد. در عين حال اولين جايي که وزارت نيرو خاموشي را در آن اعمال مي‌کند بخش صنعت است. برهمين اساس است که اگر بدهي دولت به بخش برق به موقع تحويل داده شود، توان نيروگاه‌ها براي ارائه برق هم بيشتر بوده و به بخش صنعت آسيب وارد نمي‌شود.

اخيرا برخي گزارش‌ها حکايت از آن داشت که تلاش دولت براي کاهش ميزان خاموشي‌هاي سال 94 محقق نمي‌شود. همين مساله، احتمال مرتبط بودن اين خاموشي‌ها با بدهي‌هاي دولت به بخش برق را به ميان آورده است.

منبع: اقصاد نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس