کد خبر 503671
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۶

عملیات خنثی سازی بمبی متعلق به جنگ جهانی ایتالیا را به دو نیم کرد.

 به گزارش مشرق، در پی عملیات خنثی سازی بمب متعلق به جنگ دوم جهانی اتوبان A1 که شمال و جنوب این کشور را به هم متصل می کند به مدت دو ساعت بسته و قطارهای سریع السیر مسیر رم - فلورانس نیز متوقف و بدین ترتیب ایتالیا عملا به دو نیم تقسیم شد.

این بمب 1000 پوندی متعلق به یک هواپیمای آمریکایی در زمان جنگ دوم جهانی بود که اخیرا در نزدیکی شهر 'جووه' در چند صد متری اتوبان A1 و راه آهن مذکور کشف شد و تاکنون غیرفعال مانده است.
این عملیات با هماهنگی فرمانداری شهر 'ترنی' از ساعت 8:30 به وقت محلی (11 به وقت تهران) با تخلیه منازل در شعاع 1900 متری آن آغاز شد.

اتوبان نیز از ساعت 10:45 به وقت محلی بسته شده و تا ساعت 13:30 (16 به وقت تهران) بسته می ماند. و قطارها نیز از ساعت 11:30 به وقت محلی متوقف خواهند شد و حتی ترافیک هوایی بالای محل خنثی سازی این بمب نیز بسته می ماند. ماموران ارتش برای خنثی سازی این بمب، آنرا به مکان دیگری منتقل می کنند.

در 10 سال اخیر بیش از 30 هزار بمب متعلق به دوران جنگ دوم جهانی در ایتالیا کشف و خنثی شده است. مرحله نخست خنثی سازی این بمب در نزدیکی اتوبان A1 دو ساعت بطول می انجامد و سپس به یک معدن سنگ منتقل و در آنجا بصورت کنترل شده منفجر خواهد شد.

جنگ جهانی دوم از ماه سپتامبر سال 1939 آغاز و تا سال 1945 بطول انجامید. در این جنگ که بسیاری از کشورهای جهان با یکدیگر درگیر شده بودند، دو دسته از کشورهای مختلف به نام متحدین و متفقین بوجود آمد. در این جنگ بیش از یکصد میلیون نفر جنگیدند و در طول آن کشورهای مختلف تمام توان اقتصادی و علمی خود را بر روی ساخت تسلیحات جنگی متمرکز کردند. در طول جنگ جهانی دوم بیش از 70 میلیون نفر کشته شدند که خونین ترین درگیری در طول تاریخ بشریت است.

حمله آلمان نازی به لهستان در سال 1939 آغاز جنگ دوم جهانی را رقم زد. درگیری بین دو کشور آلمان و لهستان باعث مداخلهٔ فرانسه و انگلیس و فراگیر شدن جنگ در اروپا شد. نتیجهٔ نهایی جنگ جهانی دوم پیروزی متفقین بود اما پیامدهای این جنگ تغییرات بسیاری در پی داشت که از جمله آنها تشکیل سازمان ملل متحد بود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اقدس ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
    0 0
    وای چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • نیما ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
    0 0
    زیرا
  • حسین ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
    0 0
    با اون خبرت مشرق
  • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
    0 0
    اتوبانهای ایتالیا په عوارضی دارند آدم ورشکست می شه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس