فرمانده قرب کوثر قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) از اجرای بیش از ۲ هزار پروژه عمرانی و غیر عمرانی محرومیت زدایی در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار سیدضیاءالدین حزنی مشاور فرمانده کل سپاه و فرمانده قرب کوثر قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در آیین افتتاح پروژه‌های محرومیت زدایی استان سیستان و بلوچستان با ارائه گزارشی از مجموعه اقدامات سپاه در نقاط دور افتاده سیستان و بلوچستان گفت: اقدامات مناسب و شایسته محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی سپاه باعث شده تا توطئه‌های دشمنان در مناطق مرزی خنثی شود.

حزنی در خصوص ویژگی مهم پروژه‌های محرومیت‌زدایی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) تصریح کرد: 80 درصد پروژه‌های محرومیت‌زدایی، کوچک، زودبازده، عام‌المنفعه و فاقد پیچیدگی‌های فنی و مهندسی است و در راستای برقراری امنیت پایدار انجام می‌شود.

فرمانده قرب کوثر قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) همچنین از اجرای بیش از 2 هزار پروژه عمرانی و غیر عمرانی محرومیت زدایی در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

وی با تأکید بر این که مردم‌داری، مردم‌یاری، مردم‌دوستی، مردم‌نوازی و محرومیت‌زدایی از راهبردهای اصلی سپاه است ضمن ابلاغ سلام فرمانده کل سپاه پاسدارن به مردم ولایتمدار استان سیستان و بلوچستان، گفت: محرومیت زدایی بر اساس منویات فرمانده معظم کل قوا(مدظله العالی) و در راستای ایجاد امنیت پایدار و کمک به دولت جمهوری اسلامی انجام می شود.

بنا بر این گزارش از جمله اقدامات محرومیت زدایی قرارگاه در عرصه‌های عمرانی در استان سیستان و بلوچستان می‌توان به احداث جاده‌های روستایی، غسالخانه، خانه ایتام، تکمیل مدرسه، ساخت مجتمع فرهنگی، ساخت مجموعه ورزشی روباز، ساخت خانه عالم، ساخت مسجد، ساخت مصلی، ساخت مدرسه علمیه، اجرای پروژه‌های آب رسانی، ساخت سرویس‌های بهداشتی و حمام، ساخت خوابگاه‌های دانش‌آموزی اشاره کرد.

برخی از اقدامات عمرانی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در استان سیستان و بلوچستان با هدف اشتغال زایی در مناطق محروم انجام شده که احداث و ترمیم گلخانه‌ها، احداث استخرهای پرورش ماهی، احداث چندین نانوایی، احداث جایگاه‌های دام، تسطیح بیش از هزار قطعه زمین کشاورزی، احیای معادن، احیای قنوات و حفر چاه و همچنین ایجاد مراکز پرورش بلدرچین و شترمرغ از جمله این اقدامات است.

همچنین توزیع بسته‌های بهداشتی و درمانی، اقلام آموزشی، سبد کالای معیشتی و پوشاک، برگزاری همایش و کاروان زیارتی و سیاحتی سران قبایل، اهدای جهیزیه به ایتام، کمک به بیماران صعب‌العلاج، کمک به خانواده‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست، برپایی بیمارستان صحرایی، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و اجرای برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و امدادی از جمله اقدامات غیر عمرانی است که در راستای محرومیت زدایی از استان سیستان و بلوچستان توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) انجام شده است.

در راستای اجرای تدابیر فرماندهی معظم کل قـوا مبنی بر محرومیت‌زدایی و خدمت‏‌رسانی در مناطق محروم، حساس و مرزی کشور، قرارگاه سازندگی خاتم‏ الانبیاء(ص) علاوه بر محرومیت‌زدایی در اطراف پروژه‌های سازندگی با انعقاد قرارداد با سپاه‌های استانی نسبت به محرومیت‌زدایی، مردم‌داری، مردم‌یاری و مردم‌دوستی در مناطق محروم کشور اقدام می‌کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
    0 0
    مگه هنوز محروم داریم؟
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
    0 0
    خدا قوت. مسئولین بیشتر همت کنن تا محرومیت و فقر ریشه کن بشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس