کد خبر 503121
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴

گاردین فاش کرد: یک هکر با نفوذ به شبکه یک شرکت بزرگ مخابراتی هزاران پیام«مرگ بر یهودیان» ارسال کرده است.

به گزارش مشرق، گاردین نوشت: یک هکر با نفوذ به شبکه یک شرکت بین المللی مخابراتی تلاش کرده است بیش از چهار میلیون پیام مکتوب «مرگ بر یهودیان» ارسال کند.بررسی های گاردین نشان می دهد که در 2013 حجم بالایی از اطلاعات از سیستم های اس ام اس گلوبال که خدمات پیام رسانی به برخی برندهای معروف دنیا می دهد و بیش از یک میلیون مشتری در سراسر جهان دارد ،سرقت شده است.

در آوریل 2015، یک هکر تلاش کرد بیش از چهار میلیون پیام به تلفن هایی در خاورمیانه ارسال کند.متن پیام چنین بود:« شعار همیشگی ما مرگ بر آمریکا ، مرگ بر یهودیان».

اس ام اس گلوبال توانست اکثر پیامها را بلوکه کند اما حدود پنج هزار پیام به شماره های تلفن همراه در امارات عربی متحده ارسال شد.هویت هکر یا گروه هکرها مشخص نیست.شرکت اس ام اس گلوبال از نحوه عملکرد خود در این خصوص دفاع کرد و گفت که سوابق پیام رسانی ، اطلاعات یا اطلاعات فردی مشتریانش در نتیجه این هک از بین نرفته است.

به گفته اس ام اس گلوبال ، سرقت 2013 عامل نفوذ هکرها در آوریل 2015 بوده است.کاربرانی که کلمه عبور خود را تغییر نداده بودند ، در معرض خطر قرار گرفتند.

بررسی های گاردین همچنین فاش کرد که اس ام اس گلوبال با دستگاه اطلاعاتی امارات همکاری کرده است و با اف بی آی و پلیس فدرال استرالیا نیز همکاری هایی داشته است.مقر این شرکت در استرالیاست و در امارات حضور گسترده و در انگلیس و آمریکا نیز دفتر دارد.

مشتریان اس ام اس گلوبال شامل شرکت آب معدنی نستله ، سرکو ، خطوط هوایی اتحاد ، حمل و نقل امارات ، تی کام ، سامسونگ ،‌مایکروسافت، آی بی ام ، لیگ فوتبال استرالیا و دستگاههای اجرایی در سراسر دنیا هستند.

خطوط هوایی اتحاد از خدمات اس ام اس گلوبال برای ارتباط با خلبانان خود قبل از پرواز استفاده می کند. وزارت دفاع استرالیا نیز قرارداد هشتاد هزار دلاری با این شرکت برای دریافت خدمات پیام رسانی منعقد کرده است.

شرکت اس ام اس گلوبال برای جلوگیری از حوادث این چنینی در آینده تدابیری از جمله تشدید فیلتر محتوایی و تماس با برخی کاربران برای تغییر کلمه رمزشان اندیشیده است.

در سپتامبر 2015 سومین حمله هکرها روی داد.هکرها تلاش کردند این پیام را ارسال کنند:« سوء مدیریت مقامات سعودی علت مرگ حجاج در منا بود.» معلوم نیست چه تعداد از این پیام با موفقیت ارسال شده است.

اس ام اس گلوبال در پاسخ به سوالات گاردین تاکید کرده است که در هیچکدام از این حملات ، اطلاعات فردی کاربران آسیب ندیده است.و دسترسی به اطلاعات فقط در حد کلمه عبور بوده است.این شرکت از سال 2013 به بعد همه کاربران خود را به یک فضای جدید امنیتی انتقال داده است که مستلزم ایجاد اسامی جدید کاربری و کلمات عبور است. و ناظران مستقل نیز به طور منظم این فضا را کنترل می کنند.

بعد از حادثه 2015، شرکت مخابراتی دوبی استفاده از خدمات اس ام اس گلوبال را به حالت تعلیق درآورد و همین امر موجب شد کاربران اس ام اس گلوبال مثل خطوط هوایی اتحاد ،‌حمل و نقل امارات ، سامسونگ و مایکروسافت با مشکل روبرو شوند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
    0 0
    مرگ بر "صهیونیست ها"

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس