کد خبر 502547
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲

احمد خليل که سال 2008 عنوان بازيکن جوان سال آسيا را کسب کرده بود؛ اين بار در سال 2015 بهترين بازيکن سال قاره کهن شد.

به گزارش مشرق، احمد خليل موفق شد عنوان بهترين بازيکن سال 2015 آسيا را از آن خود کند و به سومين بازيکني تبديل شود که توانسته هم جايزه بهترين بازيکن جوان را بگيرد و هم جايزه بهترين بازيکن بزرگسال تصاحب کند. او در سال 2008 بهترين بازيکن جوان قاره کهن شده بود.

او بالاتر از هموطنش عمر عبدالرحمان و ژنگ ژي چيني که سال 2013 اين عنوان را کسب کرده بود؛ در سن 24 سالگي بهترين بازيکن آسيا شد.

مهدوي کيا در سال 1997 بهترين بازيکن جوان شده بود و شش سال بعد بهترين بازيکن بزرگسال شد و شينجي اونو هم اين دبل را در سال هاي 1998 و 2002 تکرار کرده بود.

خليل در حالي به اين موفقيت رسيد که در بازي برگشت فينال ليگ قهرمان آسيا در دقيقه 63 به دليل مصدوميت تعويض شد و در جدال با ژنگ ژي در گوانگژو شکست خورد اما به عقيده کمپين، او به خاطر دو بازي که بهترين بازيکن زمين شد و همچنين زدن شش گل و قرار گرفتن در رده دوم بهترين گلزنان، اين عنوان را از آن خود کرد.

خليل در رده ملي هم امسال را با عنوان سومي در جام ملت هاي آسيا آغاز کرد. او به سرمربي تيمش مهدي علي کمک کرد تا بتوانند به اين افتخار بزرگ دست پيدا کنند.

او همچنين 10 گل در مسابقات مقدماتي جام جهاني 2018 و جام ملت هاي 2019 هم براي تيمش به ثمر رساند و آن ها را به دومين حضور در جام جهاني اميدوار کرد.

منبع: کاپ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس