یک شبکه خبری تعدادی تصویر نادر از وسایل شخصی به جامانده از مرحوم غضنفر رکن آبادی در روز فاجعه منا منتشر کرد.

به گزارش مشرق، دراین تصاویر کارت مخصوص ایام حج مرحوم رکن آبادی، انگشتر، تلفن همراه و مقداری ارز سعودی دیده می شود.

" غضنفر رکن آبادی " سفیر پیشین ایران در لبنان یکی از صدها قربانی فاجعه دوم مهرماه امسال در منا بود که پس از حدود شصت روز از آن فاجعه سرنوشت او مشخص شد.

او (متولد 1345 درقم) دیپلمات ایرانی است که از 1389 تا اردیبهشت 1393سفیر ایران در لبنان بود و دکترای علوم سیاسی را پیش از دوره سفارت از دانشگاه لبنان در بیروت گرفت.

رکن آبادی که در سال 1393 ماموریت خود در بیروت را تمام کرد، درموسم حج سال 1394 به همراه تعدادی دیگر از دیپلمات های ایرانی برای انجام اعمال حج تمتع عازم عربستان سعودی شد و درروز مراسم برائت از مشرکین در مکه، بیانیه این راهپیمایی را قرائت کرد.

در پی رویداد ازدحام حجاج در منا و فاجعه کشته شدن صدها نفر در آن، گمانه زنی های مختلفی در باره مفقودی و ربوده شدن رکن آبادی مطرح شد و برخی از رسانه‌ها خبر از احتمال کشته‌شدن وی در این حادثه دادند.

چند روز پس از فاجعه منا منابع سعودی در اقدامی عجیب و مضحک ادعا کردند که رکن آبادی درحج امسال وارد عربستان نشده است؛ اما پس از ارائه اسناد گذرنامه و ویزای سعودی و تصاویری از او در عربستان منابع سعودی دراین زمینه سکوت کردند.

با گذشت نزدیک به شصت روز از فاجعه منا، مقام های سازمان حج و زیارت و خانواده مرحوم رکن ابادی امروز چهارشنبه شناسایی پیکر آن مرحوم از طریق آزمایش های دی ان ای را مورد تایید قراردادند.

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت روز چهارشنبه در خصوص تأیید خبر فوت سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در لبنان گفت: شناسایی اولیه پیکر آقای دکتر رکن آبادی هفته گذشته انجام گرفته بود و سعودی ها عکس هایی از ایشان را در اختیار ما قرار دادند و همزمان با اعزام خانواده محترم دکتر رکن آبادی به مکه مکرمه این عکس ها برای تشخیص هویت در اختیار خانواده ایشان نیز قرار گرفت.

وی افزود: کار تطبیق چهره دکتر رکن آبادی توسط اداره تشخیص هویت نیروی انتظامی انجام گرفت و بدلیل حساسیت موضوع آزمایش DNA بستگان درجه یک ایشان نیر تطبیق داده شد همچنین تطبیق اثر انگشت ایشان انجام گرفت  در ضمن اقلام همراه ایشان نیز مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس سازمان حج ادامه داد: نهایتاً با تأیید خانواده محترم ایشان بطور قطعی اعلام شد که پیکردکتررکن آبادی جزو پیکرهایی است که در ایام 18 ذیحجه در محل مقبره الشهدای مکه دفن شده بود.

پیکر مرحوم رکن آبادی، ظهر دیروز(جمعه) طی مراسم رسوی وارد فرودگاه مهرآباد شد و پس از اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) در تهران تشییع شد و در امامزاده 5 تن لویزان به خاک سپرده شد.

خانواده مرحوم رکن آبادی امروز شنبه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که مراسم بزرگداشت ياد ايشان بعد از ظهر روزهای شنبه و پنجشنبه به ترتیب در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) و مسجد نور تهران برگزار خواهد شد.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سید حسینی ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    1 0
    خدا این عزیز بزرگوار را باچمران و عماد مغنبه محشور گرداند . لبنان هیجگاه این برادر غیور را فراموش نخواهد کرد.
  • ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    1 0
    در کل اعراب برای مرده زیاد ارزش قائل نیستند و از افراد زنده بیشتر حمایت میکنند. ولی در ایران برعکس است
  • ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    1 0
    لعنت بر آل سعود کافر و نابود باد شعبه یهود در سرزمین وحی
  • حسین ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    0 0
    حیف شد. رفتنش زود بود مگه ما نیروی ارزشی چقد داریم
  • ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
    0 0
    لعنت بر آل سگ بن انگلیس
  • میرزا صالحی ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
    0 0
    خدا رحمت کند مرحوم رکن آبادی . ما نیروهایی مانند این مرحوم نداریم و اگر هم هست تعدادش زیاد نیست . لعنت خدا بر آل کثیف سعود ولی مطمئن باشید که خیلی زود خداوند انتقام خون این عزیز را خواهد گرفت انشا الله
  • مسعود ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
    0 0
    روحش شاد یادش گرامی.
  • پیمان ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
    0 0
    به این ها نگویید مرده بلکه انان زنده اند و در پیش خداوند روزی میخورند. براستی دکتر رکن ابادی مرد اخلاص و شخصیت فرهنگی بود روحش شاد شهید سپید بر تن
  • ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
    2 0
    خدا آل سعود عوضى را لعنت كند خدايا جون زودتر امام زمان بياد خسته شديم ازاينهمه كشتار مظلومانه
  • مهدی مرادیفر ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
    0 0
    چرا دولت ایران اینقدر مصالحه کار است ایا اگر یک دیپلمات عربی اینطور سرنوشتی پیدا میکرد وضع به همین منوال بود ؟کحاست ان اقتدار ملی!!!!!!چرا اینقدر وزارت خارجه ضعیف عمل کرد ه وباید پزشک قانونی ما روز شهادت ایشان را دقیقا به اطلاع عموم مردم ایران برساند مردم باور ندارند که در فاجعه منا شهید شده باشد یقینا پس از منا ایشان راشهید کردند خانواده ایشان پیگیری کنند واز خون ان شهید نگذرند
  • مهدی ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
    0 0
    نکته خیلی مهمی که بهش اشاره نشد اینه که یکی از وسایلی که همراه ایشون بوده کارت شناسایی هست که یه دلیل قرار گرفتن تو پوشش پلاستیکی کاملا سالم بوده و نوشته هاش قابل خوندنه. نکته دوم اینه که حتی اگه کازت شناسایی هم همراه ایشون نبود با استفاده از شماره ها و لیست تماسها و پیامکها به راحتی میتونستن علاوه بر شناسایی ایشون به آشناها و همراهنش خبر بدن. چطور میشه که با وجود کارت شناسایی و تلفن همراه، ایشون رو یه عنوان متوفی گمنام دفن کردن و بعد از دو ماه هویت ایشون مشخص شده؟ یعنی اینقدر باید ساده لوح باشیم که باور کنیم کسانی که ایشون رو دفن کردن کارت شناسایی و موبایل ایشون رو ندیدن و بعد از نبش قبر کارت شناسایی وموبایل دیده شده؟ طبیعتا جواب منفیه و فقط در صورتی ممکنه یک نفر به عنوان متوفی گمنتم دفن بشه که هیچ مدرک یا وسیله شناسایی همراهش نباشه. وجود شاهدانی که دیدن ایشون زنده به آمبولانس منتقل شده و چیزهایی که گفتم فرضیه کشته شدن ایشون رو به دست آل سعود تقویت میکنه. شایدم یه این خاطر دو ماه جسد ایشون رو مخفی نگه داشتن تا با فاسد شدن جسد آثار جنایت و علت مرگ محو بشه.
  • محمد ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
    0 0
    :(
  • ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
    0 0
    همه دقت کنید رو کارتش بعد چرا عربستان گفته ما رکن ابادی ندیدیم؟ و با نام دیگه وارد شده؟
  • Hassan ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    حادثه منا صرفا یک حادثه نبود قبل و حین و بعدش طراحی شده بود دقیقا حاصل نزدیکی بیشتر آل سعود و اسرائیل بود رفتارهای بعدی اونها مثل اعدام شیخ نمر مظلوم و قطع رابطه هم تایید مطلب است
  • پارسا ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    سلام:وقتی در حمله بزرگ تروریستی در حادثه سفارت ایران در لبنان ،رژیم سعودی و عاملان آنها میزان تشنه بودن به خون این سفیر خوب و موثر ایران مشخص شد نمیبایست برای خروج ایشان و حضور در خاک عربستان ،و در معرض تهدید قرار گرفتن ایشان بی مبالاتی میشد خدایش رحمت کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس