یک رسانه لبنانی نامزدی سلیمان فرنجیه معروف به سلیمان بیک یکی از رهبران جریان هشت مارس(جریان حامی مقاومت) را منوط به موضع‌گیری علنی سعدالحریری رئیس جریان المستقبل و عربستان سعودی دانست.

 به گزارش مشرق، روزنامه الاخبار نوشت لبنان همچنان به اخبار نامزدی سلیمان فرنجیه از سوی سعدالحریری و ولید جنبلاط برای تصدی ریاست جمهوری است و با وجود کثرت نقل‌ قول‌ها و تحلیل‌ها، همه در انتظار موضع‌گیری رسمی و علنی گروه‌ها و جریان‌های اساسی در سطح داخلی، منطقه و بین المللی  هستند.

این روزنامه افزود شایعه شده است که ممکن است به زودی زمان سفر سلیمان فرنجیه به عربستان مشخص شود.

الاخبار نوشت یک منبع مطرح در جریان هشت مارس از سعدالحریری رئیس جریان المستقبل(یکی از سران جریان 14 مارس) خواسته است موضع رسمی خود را در قبال نامزدی سلیمان فرنجیه برای تصدی ریاست جمهوری لبنان اتخاذ کند و همچنین به صراحت اعلام کند که آیا این موضع وی بیانگر موضع جریان المستقبل است یا موضع کلی جریان 14 مارس، همچنین این منبع از حریری خواسته است موضع صریح ریاض و واشنگتن را در این زمینه جویا شود.

این رسانه نوشت به نظر می‌رسد جریان هشت مارس از بازی جدید حریری نگران باشد که قبلا هم درباره میشل عون رخ داد و این‌که همانند رفتاری که با عون کرد، از حمایت خود از فرنجیه هم به بهانه نبود اجماع مسیحی درباره وی دست بردارد.

الاخبار نوشت در مقابل از نشانه‌های سخن گفته می‌شود که به این اشاره می‌کند که موضع عربستان در قبال نامزدی فرنجیه بسیار مثبت است که بنا بود این مسئله را حریری در یک اظهارنظر رسمی اعلام کند.همچنین شایعه شده است که ممکن است به زودی سلیمان فرنجیه به عربستان سفر کند و طی آن به دیدار محمد بن سلمان جانشین ولیعهد سعودی برود(رسانه‌های عربی پیشتر از تلاش محمد بن سلمان برای کنار زدن سعدالحریری از ریاست جریان المستقبل خبر داده بودند)

این رسانه لبنانی افزود بر اساس اطلاعات خود(الاخبار)، مواضع مهمترین گروه‌های جریان هشت مارس در انتظار گام‌های بعدی جریان منطقه‌ای حامی سعدالحریری است و البته حزب ‌الله هم تاکید کرده است همچنان بر موضع خود در حمایت از نامزدی میشل عون پافشاری می‌کند و درصدد اعمال هیچ نوع فشاری بر وی نیست و تصمیم‌گیری نهایی در این پرونده را به خود عون واگذار می‌کند.

الاخبار نوشت منابع الرابیه(مقر میشل عون) از نارضایتی شدید از فرنجیه به سبب آنکه، میشل عون را در جریان دیدار پاریس قرار نداده است، دیداری که میان وی و سعدالحریری انجام شد.

الاخبار نوشت در پاریس کسب اطلاع کرد که فرنجیه در دیدار با سعدالحریری بر دو مسئله تاکید می‌کرد که موضعش ثابت است و هرگز آن را تغییر نخواهد داد:1- رابطه با سوریه 2- رابطه با مقاومت.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس