عضو اتحادیه بار فروشان گفت: در حال حاضر ۷ هزار تن سیب‌زمینی در انبارهای همدان، قروه، کرمانشاه، اردبیل، اصفهان، سراب و حومه دماوند ذخیره شده که متأسفانه در حال فاسد شدن و از بین رفتن است.

به گزارش مشرق، علی امامی سخنگوی سابق اتحادیه بارفروشان،با اشاره به امحاء مقادیر قابل توجهی سیب‌زمینی در استان فارس در هفته گذشته گفت: متأسفانه امسال بسیار بیشتر از نیاز کشور سیب‌زمینی کاشته شده که خریداری در بازار داخلی ندارد.

وی افزود: در حال حاضر 7 هزار تن سیب‌زمینی در انبارهای همدان، قروه، کرمانشاه، اردبیل، اصفهان، سراب و حومه دماوند ذخیره شده که متأسفانه در حال فاسد شدن و از بین رفتن است.

امامی با بیان اینکه سال گذشته کشاورزان به دلیل بازار بسیار خوب و نسبتا پرسود سیب‌زمینی،‌ اقدام به کشت این محصول کشاورزی بیشتر از نیاز بازار کردند و امسال شاهد هستیم بسیاری از کشاورزان در این زمینه متضرر شده و تولیداتشان بر روی دستشان باقی مانده است.

سخنگوی سابق اتحادیه بارفروشان همچنین از برداشت مقادیر قابل توجهی سیب‌زمینی در چهل روز آینده خبر داد و گفت: تا 40 روز دیگر محصول سیب‌زمینی جیرفت و شهرهای جنوبی نیز عمل می‌آید که با توجه به عدم کشش بازار متأسفانه این محصولات نیز در معرض فاسد شدن قرار دارند.

وی ادامه داد: از آنجایی که بازار سیب‌زمینی در داخل کشور اشباع شده از این رو چاره‌ای جز امحاء این محصول کشاورزی وجود نداشته چراکه در غیراین صورت کشاورزان زیادی در سراسر کشور متضرر می‌شدند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    آقاجان سیب زمینی ها را به مردم روستاها بدهید در جاهایی که نیاز دارند امحا نکنید مگر ابنه دارید نعمت خدا را ازبین می برید؟
  • ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    شرم...
  • ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    چرا همین ها را به مردم نمی دهی اقای روحانی مثل اینکه یادت رفته مردم فقیر ۷۰ درصد این مملکت را گرفته
  • فقر ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    حتی با این قیمت هم کشاورزان سود فراوانی میکنند ولی تمع این کشاورزان بالاست و به این قیمت راضی نیستند . . بجای امحا این مقدار بین نیازمندان پخش کنید چرا اصراف میکنید چرا هیچ سیاستی به خرج نمیدید ...
  • ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    ظاهرا بهتره به فکر وارد کردن مدیر از کشورهای دیگه در بعضی از امور باشیم
  • ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    0 0
    ای مسولین مملکتی کجایید چرا نعمت خداراحرام میکنید تنظیم بازار یعنی چه مردم پول ندارن نان بخرند آنوقت سیب زمینی میتوانند بخرند نگاه به جیب خود نکنید به خدا اکثریت ملت گرسنه اند و بی پول قدرت خرید ندارند به جای امحاکردن بدهید مردم بخورند بااینکه کارها فقر را گسترش میدهید دزدی و فساد بر اثر فقر زیاد شده مردم گرسنه اند ودخلشان کفاف خرجشان را نمیدهد اگر به مردم خود نمیده لا اقل به کشورهای آفریقایی بفرستید وار احرام نکنید از لحاظ شرعی و دینی گناه است از خدا بترسید.
  • ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    0 0
    آخر یکی نیست به این افراد بگوید بجای انبار کردن سیب زمینی و عدم ارزان فروشی چرا منتظر معجزه هستید . جای شرم دارد که بجای فروش به مردمی که خیلی ها نان شب هم ندارند می خواهند گران بفروشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس