کد خبر 500950
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱

مدیر حج و زیارت خراسان شمالی گفت: زائران پیاده اربعین حسینی می توانند قبل از حرکت خود را بیمه یا درصورت حرکت به سمت عراق، خانواده های آنان نسبت به بیمه کردن آنان اقدام کنند.

 به گزارش مشرق، محمدباقر قاصری مدیر حج و زیارت خراسان شمالی، با اشاره به اعزام بیش از چهار زائر خراسان شمالی به عتبات عالیات همزمان با ایام اربعین حسینی، اظهار کرد: تاکنون در خراسان شمالی حدود پنج هزار و ۴۰۰ نفر برای پیاده روی اربعین حسینی نام نویسی کرده اند.

وی افزود: از این تعداد متقاضی، روادید کشور عراق برای حدود چهار هزار و ۶۰۰ نفر صادر شده اما روادید ۲۳۰ نفر از متقاضیان ثبت نامی هنوز از سوی کنسولگری عراق در مشهد مقدس صادر نشده است.

قاصری در ادامه با بیان اینکه امسال زائران پیاده اربعین حسینی بیمه می شوند، خاطرنشان کرد: با توجه به این که طرف قرارداد سازمان حج و زیارت در همه موارد زیارتی از جمله حج عمره و تمتع و عتبات عالیات بیمه ایران است، در جلسه ستاد مرکزی اربعین وزارت کشور مقرر شده تا بیمه ایران پوشش بیمه ای زائران اربعین را بر عهده گیرد.

وی اضافه کرد: بر این اساس شرکت بیمه ایران زائران اربعین حسینی امسال را از زمان خروج از مرزهای زمینی و هوایی کشور تا زمان ورود به مرزهای ایران تحت پوشش بیمه خود قرار می دهد.

قاصری با بیان اینکه تاریخ شروع پوشش بیمه ای زائران بیمه شده آیین پیاده روی اربعین حسینی از بیست و دوم آبان ماه تا بیست و یکم آذرماه(از اول تا پایان ماه صفر) است، افزود: این بیمه نامه شامل سه بسته پوشش بیمه ای ویژه زائران ایام اربعین حسینی است.

وی تصریح کرد: در هر سه بسته فوت به هر علت ۱۰۰ میلیون ریال و فوت بر اثر حادثه در بسته اول ۴۰۰ میلیون ریال، در بسته دوم ۹۰۰ میلیون ریال و بسته سوم یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تعلق می گیرد.

به گفته این مسؤول همچنین هزینه های بیمارستانی در هر سه بسته ۱۵ میلیون ریال وهزینه های سرپایی هم در هر سه بسته ۱۵ میلیون ریال از سوی بیمه ایران تعهد می شود.

قاصری خاطرنشان کرد: حق بیمه با احتساب مالیات در بسته اول ۱۸۰ هزار ریال در بسته دوم ۲۸۰ هزار ریال در بسته سوم ۴۸۰ هزار ریال در نظر گرفته شده است.

وی افزود: زائران پیاده اربعین حسینی می توانند قبل از حرکت خود را بیمه کنند و در صورتی که برخی افراد بدون پوشش بیمه ای به سمت عراق حرکت کرده اند، خانواده های آنها می توانند نسبت به بیمه کردن این زائران اقدام کنند.

مدیر حج و زیارت استان خراسان شمالی در خاتمه گفت: در ایام اربعین حسینی سال گذشته از خراسان شمالی هزار و ۶۰۰ زائر در مراسم پیاده روی اربعین در عتبات عالیات شرکت کردند اما امسال این تعداد به بیش از چهار هزار و ۲۰۰ نفر افزایش یافته است.

بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت کشور سال گذشته ۷۰۰ هزار زائر ایرانی در راهپیمایی اربعین حسینی(ع) شرکت داشتند و امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از دو میلیون ایرانی در این راهپیمایی عظیم حضور داشته باشند.

بر اساس فتوای حضرت آیت‌الله سیستانی چهار روز قبل از اربعین حسینی(ع) و چهار روز بعد از آن به عنوان زیارت اربعین محسوب می‌شود و زائران می‌توانند ظرف این ۹ روز زیارت اربعین خود را به جای آورند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس