کد خبر 500722
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳

«جان کري» وزير خارجه آمريکا که با هدف مهار انتفاضه قدس و عمليات هاي مقاومت به سرزمين اشغالي سفر کرده بود، بدون نتيجه به سفر خود پايان داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاري آناتولي، مسئولان فلسطيني اعلام کردند که جانبداري جان کري از رژيم صهيونيستي و ناديده گرفتن عواملي که به خيزش مردمي فلسطينيان منجر شده است، باعث شکست سفر وي به منطقه شد.

به گفته مسئولان فلسطيني واشنگتن علت اصلي مشکل منطقه که همان اشغالگري اسرائيل در اراضي فلسطيني است، ناديده گرفته است.

در همين رابطه «واصل ابو يوسف» عضو کميته اجرايي سازمان آزادي بخش فلسطين (ساف) گفت: همانگونه که پيش بيني مي شد، سفر کري شکست خورد.

وي دليل اين شکست را جانبداري آشکار آمريکا از اشغالگري اسرائيل برشمرد و گفت که جان کري صراحتا از مقاومت در برابر اشغالگري به عنوان تروريسم ياد کرد.

ابويوسف همچنين اظهار داشت که کري کاملا آگاه است که علت اصلي حوادث جاري سياست هاي کابينه رژيم صهيونيستي در خصوص مخالفت با پايان اشغالگري اسرائيل در اراضي اشغالي سال 1967، استمرار شهرک سازي، ترورهاي ميداني، تخريب منازل، قطع ارتباط با کرانه باختري و تجاوزات عليه مسجد الاقصي است.

وي افزود که اين موضع گيري کري بيانگر جانبداري آشکار وي از اشغالگري و اعطاي چراغ سبز براي استمرار ارتکاب جنايت هاي رژيم صهيونيستي است.

وي تصريح کرد: بدون دستيابي به راه حل سياسي ، تشکيل دولت فلسطين به پايتختي قدس شرقي و حل همه مسائل راه حل نهايي از جمله مسئله آوارگان مطابق با قطعنامه هاي بين المللي، سخن گفتن از آتش بس جايز نيست.

از سوي ديگر «حنا عميره» عضو کميته اجرايي سازمان آزادي بخش فلسطين (ساف) گفت که علت اصلي شکست ماموريت جان کري اين است که وي به نمايندگي از اسرائيل سخن مي گويد و مواضع اين رژيم را اتخاذ کرده است و اين موضوع در اظهارات کري کاملا آشکار است.

وي افزود: کري به جاي پرداختن به عوامل تنش اعم از اشغالگري و شهرک سازي و تلاش براي حل آن، از ارائه رشوه اقتصادي و مالي سخن مي گويد که فايده اي ندارد.

جان کري روز گذشته وارد سرزمين اشغالي شد و با بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي ديدار کرد.
کري طي اظهاراتي در يک کنفرانس خبري مشترک با نتانياهو در قدس غربي گفت: روشن است که تروريسم و اين اقدامات تروريستي که رخ مي دهد بايد محکوم شود و من اين اقدامات را محکوم مي کنم.

در همين رابطه سامي ابوزهري سخنگوي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) اظهارات «جان کري» در بدو ورود به سرزمين اشغالي که طي آن عمليات مقاومت فلسطين عليه اسرائيلي ها را «حملات تروريستي» توصيف کرده بود، محکوم کرد.

وي گفت که اين اظهارات جان کري گواه بر سوء نيت آمريکا و حمايت مطلق آن از تروريسم اسرائيل عليه فلسطينيان است.
ابوزهري اظهار داشت که جنبش حماس تاکيد مي کند که از سفر کري به فلسطين استقبال نمي کند زيرا سفر وي به منزله اهانت به خون شهدا و تحريک احساسات ملت فلسطين است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس